246 JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Jeoloji Mühendisliği Bölümü, 1994 yılında Kınıklı Yerleşkesinde kurulmuştur. Bölümün kısa bir tarihi olmasına rağmen, ögretim üyesi ve laboratuvar olanakları bakımından kendini geliştirmiş ve ülkemizde önemli bir yere sahip olmayı başarmıştır. Bölüm; 14 öğretim üyesi, 15 araştırma görevlisi, 2 uzman ve 1 idari personeli ile eğitim-öğretim faliyetlerini sürdürmektedir. Bölümde yerel, ulusal ve uluslararası çeşitli bilimsel projeler tamamlanmış bir kısmı da halen yürütülmektedir. Projelere ait detaylı bilgiler ilgili öğretim üyeleri kişisel web sayfalarından temin edilebilir.

Amaçlar
Jeoloji Mühendisliği, mineral ve doğal kaynakların araştırılması, yüzey ve yeraltı mühendislik yapıları ile ilgili jeoloji kökenli sorunların araştırılması, yeraltı suyu ve jeotermal enerji olanaklarının araştırılması, doğal afetler ve alınabilecek önlemler ile ilgili sorunlara, jeoloji bilgilerinin uygulanmasını amaçlar. Jeoloji Mühendisliği, profesyonel ve uzman jeolojik araştırmaları gerektiren çeşitli mühendislik problemlerinin tanımlanması, analizi ve çözümünde, bir bilim olarak jeolojinin temelleri ile mühendislik ilkelerinin integrasyonunu gerektirir.


Kabul Koşulları
Jeoloji Mühendisliği bölümüne girmek isteyen öğrenciler, üniversiteye giriş sınavı, dikey geçiş sınavı ve paralel lisans programlarından yatay geçiş koşullarından birini sağlayarak kayıt yaptırırlar.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin Jeoloji Müh. olabilmeleri 4 yıl boyunca almış olduğu 156 kredilik derslerden, kurum stajı ve diploma çalışmasından başarılı olması gerekir.

İstihdam Olanakları
Jeoloji Mühendisliğinden mezun olan bir öğrenci; mermer sektöründe, zemin bürolarında, jeotermal aramalarda, hidrojeolojik prospeksiyonda, su kalitesi değerlendirmede, maden prospeksiyonlarında çalışabilir.Resmi kurumlardan İller Bankası, ETİBANK, MTA, DSİ,İL ÖZEL İDARELERİ, BELEDİYELER, TPAO gibi kurumlarda çalışabilir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Jeoloji Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerin Jeoloji Müh. olabilmeleri 4 yıl boyunca almış olduğu 156 kredilik derslerden, kurum stajı ve diploma çalışmasından başarılı olması gerekir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. HALİL KUMSAR+90 258 296 3367 hkumsar@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. BARIŞ SEMİZ  bsemiz@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. SAVAŞ TOPAL  savastopal@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Türevsel denklemleri içerecek biçimde matematik, matematiğe dayalı fizik, genel kimya konularında yeterlilik.
2Matematik, fizik ve kimya konusundaki bilgilerini, kazanımlarını jeolojik problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi.
3Jeofizik yöntemler hakkında genel bilgi edinme ve kısmen belli başlı yöntemleri uygulama ve jeofizik bir raporu anlayıp değerlendirme becerisi
4Sedimanter kayaçların tanınması, ortamsal yorumların kısmen yapılması, yaşları hakkında genel tahmin yapılma becerisi.
5Arazide bir jeoloji haritasını çizebilme becerisi, saha jeolojisi konularında yeterlilik, mevcut bir jeoloji haritasından kesitler çıkarabilme ve jeolojik harita ve kesitleri bir problemin çözümünde uygulayabilme becerisi.
6Jeolojik prensip ve süreçlerin anlaşılması, yorumlanması becerisi
7Üç boyutlu jeolojik problemlerin canlandırılması ve çözülmesi becerisi
8Statik, mukevemet, mühendislik mekaniği konularında yeterlilik ve bu kazanımlarını jeolojik problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi
9Jeoloji mühendisliği uygulamalarına yönelik olasılık hesapları yapabilme becerisi, istatistik yöntemleri jeoloji problemlerinin çözümünde uyguluyabilme becerisi
10Yeraltı sularının veya maden yataklarının aranması, kalite değerlendirmesi, işletilmesi, aşamalarından en az birisinde uygulama yapma becerisi
11Mineral ve kayaların ayırt edilmesi, isimlendirilip sınıflanması
12Cevher, gang minerali, tenör kavramalarının anlaşılması ve madencilik sektöründe prospeksiyon yapabilme becerisi, maden yataklarının aranmasında uygulama bilgisi
13Multidisipliner projelerde çalışabilme becerisi (jeofizik, çevre, inşaat, orman, harita, maden mühendisleri veya biyolog ve kimyacılarla birlikte çalışabilme)
14Genel olarak. CBS programları hakkında bilgi sahibi olmak, en azından bir programı kullanmayı öğrenmek ve bir projede kullanabilmek.
15Bir jeoloji mühendisinin çalışma hayatında karşılaşabileceği bir mühendislik projesini, mali boyutlarıyla, hizmet alımıyla, optimize ederek bir bütün olarak tasarlayabilme, rapor haline getirebilme becerisi.
16Genel bilgisayar kullanımı ve hazır paket programları kullanma becerisi, meslekle ilgili paket programlardan en az birini kullanabilme ve projelerde uygulayabilme becerisi
17Zemin ve kaya mekaniğinde problemi tanımlama ve çözümleyebilme becerisi
18Jeoloji Mühendisliği ile ilgili kanun, yönetmelik ve mevzuatı bilme ve yazdığı rapor ve projelerde uygulama becerisi
19Rapor hazırlayabilme, sunum ve iletişim becerisi
20Mesleki etik kazanımı (çevreye duyarlı, insana ve topluma değer veren, meslektaşlarına seviyeli ve saygılı mühendis)
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 7 Zorunlu
FIZ 133 GENEL FİZİK - I 3+2 7 Zorunlu
KIM 131 GENEL KİMYA 3+2 7 Zorunlu
GENG 111 FİZİKSEL JEOLOJİ 2+2 6,5 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GENG 104 MİNERALOJİ 2+2 5 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 7 Zorunlu
CENG 109 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 2+2 4 Zorunlu
GENG 110 STATİK 3+0 4,5 Zorunlu
FIZ 134 GENEL FİZİK - II 3+2 7 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 7 Zorunlu
GENG 201 YAPISAL JEOLOJİ 2+2 5 Zorunlu
GENG 209 MUKAVEMET 3+0 5 Zorunlu
GENG 221 JEOLOJİK HARİTA BİLGİSİ 2+2 5 Zorunlu
GENG 223 PETROGRAFİ 2+2 5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GENG 200 STAJ - I 0+0 3 Zorunlu
GENG 202 PALEONTOLOJİ 2+2 4,5 Zorunlu
GENG 210 STRATİGRAFİ - SEDİMANTOLOJİ 2+2 4,5 Zorunlu
IENG 216 İSTATİSTİK 3+0 5,5 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
MAT 237 LİNEER CEBİR 3+0 4 Zorunlu
- Sınırlı Teknik Seçmeli 2+2 5,5 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sınırlı Teknik Seçmeli

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GENG 301 ZEMİN MEKANİĞİ 2+2 6,5 Zorunlu
GENG 303 JEOFİZİK 2+2 5 Zorunlu
MAT 220 UYGULAMALI MATEMATİK 2+2 6,5 Zorunlu
GENG 327 JEOKİMYA 2+2 6 Zorunlu
IENG 104 MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİ 2+0 3 Zorunlu
- Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GENG 300 STAJ - II 0+0 4,5 Zorunlu
GENG 302 SAHA JEOLOJİSİ 2+2 4,5 Zorunlu
GENG 306 KAYA MEKANİĞİ 2+2 4,5 Zorunlu
GENG 326 HARİTALAMA KAMP STAJI 0+0 1,5 Zorunlu
GENG 407 HİDROJEOLOJİ 2+2 4 Zorunlu
GENG 405 MADEN YATAKLARI 2+2 4 Zorunlu
GENG 403 MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ 2+2 4 Zorunlu
- Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GENG 461 MÜHENDİSLİK PROJE TASARIMI - I 2+2 7 Zorunlu
GENG 463 BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ - I 2+2 6,5 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
- Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GENG 462 MÜHENDİSLİK PROJE TASARIMI - II 2+2 7 Zorunlu
GENG 464 BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ - II 2+2 6,5 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
- Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                    
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAZ***   * *   ***** * 
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ - IZ                    
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ - IIZ                    
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ**          * *    *
FİZİKSEL JEOLOJİZ                    
GENEL FİZİK - IZ                    
GENEL FİZİK - IIZ                    
GENEL KİMYAZ                    
GENEL MATEMATİK - IZ**          * *    *
GENEL MATEMATİK - IIZ**          * *    *
HARİTALAMA KAMP STAJIZ                    
HİDROJEOLOJİZ*** *** **  * ******
İSTATİSTİKZ                    
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ                    
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ                    
JEOFİZİKZ*** * ****  *  **   
JEOKİMYAZ                    
JEOLOJİK HARİTA BİLGİSİZ                    
KAYA MEKANİĞİZ********************
LİNEER CEBİRZ                    
MADEN YATAKLARIZ*******  ***********
MİNERALOJİZ     *   ***      * 
MUKAVEMETZ***   ***    * **** 
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİZ             *      
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİZ *  *****   *  ** **
MÜHENDİSLİK PROJE TASARIMI - IZ                    
MÜHENDİSLİK PROJE TASARIMI - IIZ                    
PALEONTOLOJİZ********************
PETROGRAFİZ                    
SAHA JEOLOJİSİZ**************** ***
STAJ - IZ********************
STAJ - IIZ********************
STATİKZ**    **        *   
STRATİGRAFİ - SEDİMANTOLOJİZ   **** ***         
TÜRK DİLİ - IZ                    
TÜRK DİLİ - IIZ                    
UYGULAMALI MATEMATİKZ                    
YAPISAL JEOLOJİZ********************
ZEMİN MEKANİĞİZ*** *****    *****  
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
AKTİF TEKTONİKS********************
ALMANCA - IS            *     * 
ALMANCA - IIS                  * 
ARKEOJEOFİZİKS             *      
ARKEOLOJİS                    
BİLGİ TOPLUMUS                    
BİLİM TARİHİS                    
ÇEVRE JEOFİZİĞİS  *         *       
ÇEVRE JEOLOJİSİS*******  ** ********
ÇEVRE SAĞLIĞIS                    
ÇİNCE - IS            *     * 
ÇİNCE - IIS                  * 
DEPREM JEOTEKNİĞİS                    
DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİS                    
DOĞAL AFETLERS     *             *
DOĞAL MALZEME BİLGİSİS *        **    *   
ENDÜSTRİYEL MİNERAL VE KAYAÇLARS                    
FELSEFES                    
FİZİKSEL VOLKANOLOJİS                    
FOTOĞRAFÇILIKS                    
FOTOJEOLOJİS**************** ***
FRANSIZCA - IS            *     * 
FRANSIZCA - IIS                  * 
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS                    
HİDROJEOKİMYAS                    
İNGİLİZCE - IS                    
İNGİLİZCE - IIS                    
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS                    
İSPANYOLCA - IS            *     * 
İSPANYOLCA - IIS                  * 
İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞIS                    
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİLS                    
İŞ HUKUKUS                    
İŞLETME YÖNETİMİS                    
İTALYANCA - IS            *     * 
İTALYANCA - IIS                  * 
JEOARKEOLOJİS********************
JEOİSTATİSTİKS**   *  **    **** *
JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİNDE İŞ GÜVENLİĞİS                    
JEOLOJİK MİRASS                  **
JEOMORFOLOJİS********************
JEOTEKNİK SAHA İNCELEMELERİS                    
JEOTEKNİK VERİ TOPLAMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİS                *   
JEOTERMAL KAYNAKLARS                    
KARST HİDROJEOLOJİSİS   **** *           
KENT JEOLOJİSİ VE JEOTEKNİĞİS********** ******** 
KİL MİNERALOJİSİS     *    **        
KİŞİSEL GELİŞİMS                    
KUYU HİDROLİĞİS                    
KÜTLE HAREKETLERİS ********   ***** *
MADEN ARAMA VE DEĞERLENDİRMES                    
MAGMATİK KAYAÇ PETROGRAFİSİS                    
MAGMATİK VE METAMORFİK KAYAÇLARDA BİLGİSAYAR UYGULAMALARI VE YORUMUS                    
MAĞMATİK VE METAMORFİK KAYAÇ PERTOLOJİSİS                    
MERMER JEOLOJİSİS * ****  ***********
METAMORFİK KAYAÇ PETROGRAFİSİS                    
METİN YAZARLIĞIS                    
MİNERALOJİ-PETROGRAFİDE ALETSEL ANALİZ YÖNTEMLERİS                    
MODERN İLETİŞİMDE SOSYAL BOYUTS                    
MÜHENDİSLİK ETİĞİS                    
OPTİK MİNERALOJİS                    
ÖLÇME BİLGİSİS                    
PALEOKLİMATOLOJİNİN PRENSİPLERİS                    
PAZARLAMA İLKELERİS                    
PSİKOLOJİS                    
RUSÇA - IS            *     * 
RUSÇA - IIS                  * 
SANAT TARİHİS                    
SEDİMANTER KAYAÇ PETROGRAFİSİS                    
SEHİRCİLİKS                    
SONDAJ TEKNİĞİS   * ** ***** * *** 
SOSYOLOJİS                    
TEKNİK RESİMS                    
TEMEL MUHASEBES                    
TEORİ VE UYGULAMADA DELME PATLATMAS                    
TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS                    
TORTUL KAYAÇ PETROLOJİSİS                    
TÜNEL JEOLOJİSİS********************
TÜRKİYE JEOLOJİSİS*************** ** *
UZAKTAN ALGILAMA VE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİS********************
YABANCI DİLDE OKUMA KONUŞMAS                    
YAKITLAR JEOLOJİSİS******* ***** ** ***
ZEMİN İYİLEŞTİRMES                    
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi