799 FİZYOTERAPİ

GENEL BİLGİLER
Fizyoterapi programı, fizik tedavi uygulama alanında eksikliği duyulan sağlık teknikerlerini yetiştirmektedir. İki yıl süren eğitim programı; kas iskelet sistemi problemlerinde fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları hakkında genel ve pratik bilgileri içermektedir. Bu programdan mezun olan öğrencilere önlisans diploması ile Fizyoterapi Teknikerliği unvanı verilmektedir. Fizyoterapi hizmeti verilen tüm kuruluşlarda FTR uzman hekimi ve fizyoterapist denetiminde çalışarak güvenli, etkili ve kaliteli hizmet verilmesine yardım eden sağlık personelidir.

Amaçlar
Fizyoterapi Programı, bir fizİk tedavi hastasında ortaya çıkabilecek her türlü sorunla mücadeleye yönelik bilgileri alarak, fizik tedavi için gerekli teknik ve yöntemleri uygulama ve iş ahlakına sahip öğrenciler yetiştirmeyi hedeflemektedir.


Kabul Koşulları
Her yıl bölümümüze yerleştirilmek üzere ÖSYM sınavları için 60 öğrenci kontenjanı açılmaktadır.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Mezuniyet için öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Programdan mezun olacak öğrencilerin Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bölümü olan tüm kamu ve özel sağlık kuruluşlarında çalışabilme olanağı mevcut olup yeni doğandan yetişkin ve yaşlılara kadar tüm yaş gruplarına fizik tedavi uzmanı ve fizyoterapist denetiminde gerekli profesyonel fizik tedavi hizmeti verebilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Fizyoterapi alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte-meslek yüksekokulu-yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca, Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Mezuniyet için öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3ncü sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. ŞULE ŞİMŞEK  sules@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1İnsan vücudunun anatomik yapısı ve fizyolojik fonksiyonları ile ilgili temel bilgilerin öğrenilmesi ve fizyoterapi ile ilişkilendirilmesi
2Sağlık alanına özgü terminolojinin etkin kullanılması, fizyoterapi temel yöntemleri ile ilgili uygulamalara ait kavram ve terimlerin bilinmesi
3Sağlık alanına özgü terminolojinin etkin kullanılması, fizyoterapi temel yöntemleri ile ilgili uygulamalara ait kavram ve terimlerin bilinmesi
4İnsan vücudu ile ilgili temel ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında detaylı bilgiye sahip olunması, fizyoterapi alanında hastaya uygun ölçme, değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının uygulanabilmesi
5Fizyoterapi hastalarına ait verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, etik ilke ve değerlere uygun davranılması, mesleğin etik ilke ve standartlar çerçevesinde uygulanması.
6Hastalarda kullanılmak üzere tasarlanan yardımcı cihazların yapısı ve kullanımı hakkında detaylı bilgiye sahip olunması.
7Fizyoterapi hastalarında kullanılan yardımcı cihazlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edecek bilgiye sahip olunması
8Fizyoterapi alanının gerektirdiği konularda etkili iletişim becerisine sahip olunması.
9Fizyoterapi alanının gerektirdiği düzeyde en az bir yabancı dil bilinmasi, bilişim ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanılması.
10Tedavi öncesi hastaya gerekli bilginin verilmesi ve hastanın tedaviye uygun olarak hazırlanması, fizyoterapi yöntemlerini bireye ve hastalara özgü uygulamada beceri sahibi olunması
11 Sağlık alanında multidisipliner çalışmalarda yer alınması, verimli ve etkin bir şekilde çalışma.
12Hidroterapi ve balneoterapi yöntemlerini etkin bir şekilde uygulama becerisine sahip olmak
13Aquaterapi egzersizlerini uygulayabilir olmak
14Termal uygulamalar ve spa konusunda bilgi sahibi olmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
SFTR 101 ANATOMİ 4+0 5 Zorunlu
SFTR 102 FİZYOLOJİ 4+0 5 Zorunlu
SFTR 115 ELEKTROTERAPİ I 4+2 6 Zorunlu
ING 1001 TEMEL İNGİLİZCE-I 3+0 2 Zorunlu
SFTR 203 ISI-IŞIK 2+0 2 Zorunlu
SFTR 104 MESLEKİ ETİK PRENSİPLER 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli 1 3+0 2 Seçmeli
- Seçmeli 1 3+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
SFTR 201 MASAJ UYGULAMA TEKNİKLERİ 2+2 5 Zorunlu
SFTR 202 TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2+2 4 Zorunlu
SFTR 215 ELEKTROTERAPİ II 4+2 6 Zorunlu
ING 1002 TEMEL İNGİLİZCE-II 3+0 2 Zorunlu
SFTR 301 HİDROTERAPİ VE BALNEOTERAPİ 4+0 4 Zorunlu
SFTR 207 KLİNİK BİLİMLER I 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli 2 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SFTR 302 AQUATERAPİ 2+0 4 Zorunlu
SFTR 303 KLİNİK FİZYOTERAPİ 5+0 6 Zorunlu
SFTR 306 SEMİNER 2+0 3 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
SFTR 304 WELLNESS VE SPA UYGULAMALARI 2+0 4 Zorunlu
SFTR 305 İLETİŞİM BECERİLERİ 1+0 2 Zorunlu
SFTR 307 KLİNİK BİLİMLER II 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli 3 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  

5. Yarıyıl Ders Planı

6. Yarıyıl Ders Planı


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ANATOMİZ              
AQUATERAPİZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
ELEKTROTERAPİ IZ              
ELEKTROTERAPİ IIZ              
FİZYOLOJİZ              
HİDROTERAPİ VE BALNEOTERAPİZ              
ISI-IŞIKZ              
İLETİŞİM BECERİLERİZ              
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ              
KARİYER PLANLAMAZ              
KLİNİK BİLİMLER IZ              
KLİNİK BİLİMLER IIZ              
KLİNİK FİZYOTERAPİZ              
MASAJ UYGULAMA TEKNİKLERİZ              
MESLEKİ ETİK PRENSİPLERZ              
SEMİNERZ              
TEMEL İNGİLİZCE-I Z              
TEMEL İNGİLİZCE-IIZ              
TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ              
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
WELLNESS VE SPA UYGULAMALARIZ              
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİS              
BİYOMEKANİS              
ERGONOMİS              
İLK YARDIMS              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS              
MESLEKİ İNGİLİZCE IS              
MESLEKİ İNGİLİZCE IIS              
SAĞLIK ALANINDA MESLEKİ RİSKLER VE KORUNMAS              
SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZS              
SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİS              
SANATLA TERAPİS              
TEMEL BİLGİSAYAR KULLANIMIS              
TIBBİ TERMİNOLOJİS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi