382 MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı, firmaların muhasebe bölümleri ve kamu kurum ve kuruluşların muhasebe bölümlerinde görev alacak ya da yasal şartlar sağlandıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek, nitelikli insan gücü yetiştiren bir programdır.Programın eğitim süresi 2 yıllık olup öğretim dili Türkçedir.

Amaçlar
Amacımız, firmaların muhasebe bölümleri ve kamu kurum ve kuruluşların muhasebe bölümlerinde görev alacak ya da yasal şartlar sağlandıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek, nitelikli ara insan gücü yetiştirmektir. Yetiştirdiği bireylerin ulusal ve uluslararası düzeyde kendini kanıtlamış, tercih edilen, çalıştığı işyerinde farklılık yaratabilen, verimliliği arttıran, sorun çözme yeteneği gelişmiş, alanı ile ilgili ileri bilgi ve teknoloji donanımına sahip mezunlar yetiştiren bir program olmaktır.


Kabul Koşulları
YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin, zorunlu staj eğitimleri dahil olmak üzere müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamaları ve Pamukkale Üniversitesi ön lisans program kılavuzunda belirtilen asgari not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Kamu ve özel kuruluşların muhasebe bölümleri, muhasebe şirketleri ve bankalar

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerin, zorunlu staj eğitimleri dahil olmak üzere müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamaları ve Pamukkale Üniversitesi ön lisans program kılavuzunda belirtilen asgari not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. BİRSEL SABUNCU  bsabuncu@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. GÜLSÜM YALÇINKAYA  gakdere@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1mikro ekonomik işlemleri analiz etmek
2muhasebe işlemleri yapmak
3işletme işlemleri yapmak
4etkili iletişim kurmak
5hukuki sorumlulukları yerine getirmek
6makro ekonomik işlemleri analiz etmek
7vergi hukukunu uygulamak
8maliyetleri muhasebeleştirmek
9kamu maliyesi işlemleri yapmak
10paket program kullanmak
11ticari hesaplamalar yapmak
12istatistiki değerlendirmeler yapmak
13ticaret hukuku bilgisi edinmek
14vergilendirme işlemleri yapmak
15muhasebe denetimine hazırlanmak
16iş ve sosyal güvenlik işlemlerini takip etmek
17finansmanı yönetmek
18banka kayıtları yapabilmek
19şirket işlemleri yapmak
20dış ticaret işlemleri yapmak
21dış ticaret işlemlerini muhasebeleştirmek
22mali tabloları analiz etmek
23finansal yatırım araçlarını değerlendirmek
24araştırma yöntemi bilgi ve ilgisine sahip olmak
25Atatürk ilkeleri ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi ve bilinçli olmak.
26Muhasebe mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilmek
27ofis programlarını kullanmak
28işletmede sorun çözme, diğer çalışanlar ile iletişim kurabilme bilgisi ve yeteneğini kazanmak
29muhasebe sistem ve organizasyonu ve hesap planı bilgisine sahip olmak
30muhasebe envanter çalışmaları yapmak ve finansal tablo düzenlemek
31Bilgisayar ve internet teknolojileri temel kullanım bilgisine sahip olmak
32yazılı ve sözlü anlatımda sözcükleri ve yazım kurallarını etkili kullanmak
33mesleki yabancı dil kullanmak
34spor ve sanatsal faaliyetlerden meslek alanında yararlanmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
MHSB 101 GENEL MUHASEBE-1 3+1 6 Zorunlu
MLY 111 GENEL HUKUK BİLGİSİ 2+0 4 Zorunlu
BYS 122 GENEL EKONOMİ 3+0 5 Zorunlu
- Mhsb Seçmeli-1 3+0 4 Seçmeli
- Mhsb Seçmeli-2 3+0 4 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Mhsb Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Mhsb Seçmeli-2
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
BDM 142 TİCARET HUKUKU 2+0 5 Zorunlu
BAN 116 TİCARİ MATEMATİK 3+0 3 Zorunlu
MAB 301 VERGİ HUKUKU 3+0 4 Zorunlu
BAS 116 GENEL MUHASEBE - II 3+0 5 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Mhsb Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Mhsb Seçmeli-3
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BDM 254 TÜRK VERGİ SİSTEMİ 3+0 4 Zorunlu
HIG 133 GİRİŞİMCİLİK 2+1 4 Zorunlu
BMU 209 MALİ TABLOLAR ANALİZİ 3+0 4 Zorunlu
BUSI 303 MALİYET MUHASEBESİ 3+0 5 Zorunlu
MHSB 271 PAKET PROGRAMLAR 2+1 4 Zorunlu
MHSB 273 DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ VE MUHASEBESİ 3+0 3 Zorunlu
- Mhsb Seçmeli-4 3+0 3 Seçmeli
- Mhsb Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Mhsb Seçmeli-4
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Mhsb Seçmeli-5

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31PY 32PY 33PY 34
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                                  
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                                  
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ VE MUHASEBESİZ                                  
GENEL EKONOMİZ                                  
GENEL HUKUK BİLGİSİZ                                  
GENEL MUHASEBE - IIZ                                  
GENEL MUHASEBE-1Z***************                   
GİRİŞİMCİLİKZ                                  
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ                                  
KARİYER PLANLAMAZ                                  
MALİ TABLOLAR ANALİZİZ                                  
MALİYET MUHASEBESİZ                                  
PAKET PROGRAMLARZ                                  
TİCARET HUKUKUZ                                  
TİCARİ MATEMATİKZ                                  
TÜRK DİLİ - IZ                                  
TÜRK DİLİ - IIZ                                  
TÜRK VERGİ SİSTEMİZ                                  
VERGİ HUKUKUZ                                  
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31PY 32PY 33PY 34
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİS                                  
GENEL İŞLETMES***************                   
İLETİŞİMS                                  
İNGİLİZCE IS                                  
İNGİLİZCE IIS                                  
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS                                  
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUS                                  
KİŞİSEL GELİŞİMS                                  
MESLEK ETİĞİS                                  
MESLEKİ YAZIŞMA TEKNİKLERİS                                  
ŞİRKETLER MUHASEBESİS                                  
TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİS                                  
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi