386 BANKACILIK VE SİGORTACILIK (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Bankacılık, sigortacılık ve diğer finans konularında temel bilgilerin yanısıra bankacılık şube uygulamaları ve sigorta işlem uygulamalarına yönelik bilgiler veren 4 yarıyıllık bir programdır.

Amaçlar
Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü, bankacılık, sigortacılık ve diğer finans alanlarında gereksinim duyulan yetişmiş insan gücü ihtiyacını karşılamak amacındadır. Bankacılık Bölümü'nün hedefi; öğrencilerine, bankacılık ve finans konularında, yüksek kalitede ve uluslararası standartlarda bir eğitim vermektir.


Kabul Koşulları
ÖSS sınavı

Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin bu programdan mezun olabilmesi için 2 şartı yerine getirmelidir. Bu şartlardan biri bölüm derslerinin tamamını alması ve bu derslerden başarılı olmasıdır. Diğer şart ise mezuniyet ortalamasının yönetmelikte yazan ortalamaya eşit veya büyük olmasıdır.

İstihdam Olanakları
bankacılık, sigorta şirketleri, özel sektör işletmeleri

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Bankacılık ve Sigortacılık alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Bir öğrencinin bu programdan mezun olabilmesi için 2 şartı yerine getirmelidir. Bu şartlardan biri bölüm derslerinin tamamını alması ve bu derslerden başarılı olmasıdır. Diğer şart ise mezuniyet ortalamasının yönetmelikte yazan ortalamaya eşit veya büyük olmasıdır.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDr. Öğr. Üyesi VELİ RIZA KALFA  vrkalfa@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. YAVUZ RAMAZAN KUŞ+90 258 8115070 129 rkus@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. AYNUR ARSLAN BURŞUK  abursuk@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1 Finansal Piyasaların işleyişi ile finansal piyalardaki bankacılığın oynadığı role ilişkin kuramsal bilgilere sahip olmak
2 Sigorta sektörü ve sigortacılıkla ilgili temel kavramlara ilişkin bilgi sahibi olmak
3 Sigortacılık uygulamalarına ilşkin bilgilerin gerek teorik gerekse uygulama örnekleri bağlamında yeterliliğe sahip olmak
4 İktisat bilim dalında temel düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak.ve Türkiye ekonomisin in temel yapısal özellikleri hususunda bilgi sahibi olmak
5Bankaların satışını yaptığı ve ana kar noktasını oluşturan ürünlerle ilgili olarak ileri düzeyde kuramsal ve pratik bilgiye sahip olmak
6 Bankaların ana karlılık noktasını oluşturan kredilerin verilmesi süreci hakkında detaylı bilgi ve uygulama yeterliliğine sahip olmak
7Sermaye piyasaları ve sermaye piy. Araçlarına ilişkin bilgi sahibi olmak ve Sermaye Piyasası Kurulu Temel Düzey lisanslama sınavında başarılı olacak düzeye erişmek
8 Bankaların aracılık ettiği dış ticaret işlemleri hakkında bilgi sahibi olmak ve genellikle dış ticaretin finansmanında kullanılan Yabancı Para Krediler hakkında bilgi sahibi olmak
9 Medeni hukuk,Ticaret-Borçlar hukuku,Sigorta hukuku alanında temel düzeyde bilgi sahibi olmak
10 Müşterilerin finansal ihtiyaçlarını iyi analiz ederek doğru ürün satşında ikna edici pazarlama yapacak donanıma sahip olmak
11 Müşteri memnuniyetinin sağlanması noktasında mesleki bilgi yanı sıra etkili iletişim metodlarını bilmek ve müşteriye güleryüzlü hizmet sunabilmek..
12 Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanarak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek
13Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
14 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce dilini kullanabilmek
15Türkçe dilinde yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak
16Atatürk ilkeleri doğrultusunda çağdaş bir eğitim vermek
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
BAN 101 EKONOMİYE GİRİŞ 3+0 3,5 Zorunlu
BAN 113 TEMEL BANKACILIK 3+0 3 Zorunlu
BAN 115 GENEL MATEMATİK 3+0 3,5 Zorunlu
BAN 119 TEMEL SİGORTACILIK BİLGİSİ 2+0 3 Zorunlu
ING 135 İNGİLİZCE I 2+0 2 Zorunlu
ISLE 503 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 2+0 3 Zorunlu
BAS 107 GENEL MUHASEBE - I 2+2 4 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
BAN 116 TİCARİ MATEMATİK 3+0 3,5 Zorunlu
BAN 203 TEMEL KREDİ BİLGİLERİ 3+0 4 Zorunlu
ING 136 İNGİLİZCE II 2+0 1,5 Zorunlu
BAS 108 TİCARET HUKUKU BİLGİSİ 2+0 2 Zorunlu
BAS 110 GENEL MUHASEBE - II 2+2 4 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-4 2+0 2,5 Seçmeli
- Seçmeli-5 2+0 2,5 Seçmeli
- Seçmeli-6 2+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-5
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-6

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BAN 215 HAYAT DIŞI II-OTO KAZA SİGORTALARI OTO DIŞI KAZA SİGORTALARI VE NAKLİYAT SİGORTASI 2+0 3,5 Zorunlu
BAN 224 BİREYSEL BANK.VE MÜŞT.İLİŞKİLERİ 2+0 3,5 Zorunlu
BAN 225 BANKALARIN ARACILIK ETTİĞİ DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ 3+0 3,5 Zorunlu
BAN 259 YABANCI PARA KREDİLER 3+0 2,5 Zorunlu
BAN 202 KREDİ PAKETİ DEĞERLENDİRMESİ 3+0 4 Zorunlu
BNK 210 BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ 2+0 3 Zorunlu
BMU 209 MALİ TABLOLAR ANALİZİ 3+0 2,5 Zorunlu
- Seçmeli-7 3+0 2,5 Seçmeli
- Seçmeli-8 3+0 2,5 Seçmeli
- Seçmeli-9 3+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-7
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-8
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-9

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                
BANKALARIN ARACILIK ETTİĞİ DIŞ TİCARET İŞLEMLERİZ*   *  * ***    
BİREYSEL BANK.VE MÜŞT.İLİŞKİLERİZ*  **** *****   
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİZ                
EKONOMİYE GİRİŞZ*  ** *         
GENEL MATEMATİKZ* **** * *  
GENEL MUHASEBE - IZ                
GENEL MUHASEBE - IIZ                
HAYAT DIŞI II-OTO KAZA SİGORTALARI OTO DIŞI KAZA SİGORTALARI VE NAKLİYAT SİGORTASIZ*** * * ****    
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ                
İNGİLİZCE IZ                
İNGİLİZCE IIZ                
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ                
KARİYER PLANLAMAZ                
KREDİ PAKETİ DEĞERLENDİRMESİZ*  ***  *****   
MALİ TABLOLAR ANALİZİZ                
TEMEL BANKACILIKZ*  **** *****   
TEMEL KREDİ BİLGİLERİZ*   ** ******   
TEMEL SİGORTACILIK BİLGİSİZ****    ***     
TİCARET HUKUKU BİLGİSİZ                
TİCARİ MATEMATİKZ******          
TÜRK DİLİ - IZ                
TÜRK DİLİ - IIZ                
YABANCI PARA KREDİLERZ                
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
BANKA VE SİGORTA HUKUKUS                
BANKACILIK ÖRNEK OLAY-2S                
BANKACILIKTA MALİ ANALİZ TEKNİKLERİS                
BİLGİSAYAR IS    **   * **   
BİLGİSAYAR IIS         ****   
BORÇLAR HUKUKUS                
FİNANSAL KURUMLAR VE PİYASALARS***** * *  *    
FİNANSAL YÖNETİMS                
GENEL İŞLETMES                
GİRİŞİMCİLİKS                
HAYAT DIŞI III YANGIN VE MÜHENDİSLİK SİGORTASIS ** * * ****    
HAYAT DIŞI I-TARIM HAYVANCILIK, SORUMLULUK, DASK VE KONUT SİGORTASIS **   *         
İKNA EDİCİ İLETİŞİMS                
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS                
İSTATİSTİKS                
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUS                
KATILIM BANKACILIĞIS                
KIYMETLİ EVRAK HUKUKUS                
MENKUL KIYMETLER VE DİĞER SERMAYE VE PİYASA ARAÇLARIS*  ** *  ***    
MESLEK ETİĞİS                
PARA VE BANKAS                
SAĞLIK-HAYAT SİGORTALARI VE FERDİ KAZA SİGORTASIS **   * ****    
SERMAYE PİYASASI HUKUKUS                
SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUS                
SOSYAL POLİTİKAS                
TÜRK VERGİ SİSTEMİS                
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi