DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 607İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR3 + 01. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, İngilizce öğretmen eğitiminde kullanılan çeşitli yaklaşımları inceleyerek öğrencilere uygulamalı etkinlikler yoluyla gerek hizmet öncesi gerekse hizmetiçi bağlamlarında İngilizce öğretmen eğitimi ve mesleki gelişiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımlar konusunda farkındalık yaratmak, onları kullanarak uygulamalar yaptırmak ve kendi yaklaşımlarını oluşturmada bilinç ve deneyim kazandırmaktır.
Ders İçeriği Bu bağlamda, işbirlikli öğretmen eğitimi, Uygulama odaklı öğretmen eğitimi, Mentor gözetiminde öğretmen eğitimi, Klinik Süpervizyon (Bireysel Yönlendirme) yoluyla öğretmen eğitimi, Eylem Araştırması yoluyla öğretmen eğitimi, Sınıfiçi araştırmaya dayalı öğretmen eğitimi gibi yaklaşımlar ele alınıp irdelenecek, tartışılacak ve çeşitli uygulamalarla öğrencilerin deneyimleri yansıtmalı olarak paylaşılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler, İngilizce öğretmeni yetiştirme alanında güncel bilgiyi açıklar.
2Türkiye'de ve dünyada öğrenim kuramları ve dil öğretim yöntemleri bağlamında öğretmen rollerini analiz eder ve tartışır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0155523243453434
ÖK 0255523255553555
Ara Toplam101010464989106989
Katkı55523254553545

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1TURAN PAKER

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  INO 607 Dersin Adı:  İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR TURAN PAKER E-Mail:  tpaker@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1029, 296 1029,
Ders Yeri EGT A0310,
Amaç : Bu dersin amacı, İngilizce öğretmen eğitiminde kullanılan çeşitli yaklaşımları inceleyerek öğrencilere uygulamalı etkinlikler yoluyla gerek hizmet öncesi gerekse hizmetiçi bağlamlarında İngilizce öğretmen eğitimi ve mesleki gelişiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımlar konusunda farkındalık yaratmak, onları kullanarak uygulamalar yaptırmak ve kendi yaklaşımlarını oluşturmada bilinç ve deneyim kazandırmaktır.
İçerik : Bu bağlamda, işbirlikli öğretmen eğitimi, Uygulama odaklı öğretmen eğitimi, Mentor gözetiminde öğretmen eğitimi, Klinik Süpervizyon (Bireysel Yönlendirme) yoluyla öğretmen eğitimi, Eylem Araştırması yoluyla öğretmen eğitimi, Sınıfiçi araştırmaya dayalı öğretmen eğitimi gibi yaklaşımlar ele alınıp irdelenecek, tartışılacak ve çeşitli uygulamalarla öğrencilerin deneyimleri yansıtmalı olarak paylaşılacaktır.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %80
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul temelli öğretmen eğitiminin tarihi
2 İkinci dil eğitiminin alanı İkinci dil öğretmen eğitiminde yaklaşımlar, eğilimler
3 Öğretmen eğitimi: çağdaş modeller
4 İkinci Dil Öğretmen eğitiminde pedagojik bilgi, İkinci Dil Öğretmen eğitiminde eğitim programları, İkinci dil edinimi ve öğretmen eğitimi Öğretmen eğitiminde söylemler
5 Öğretmen eğitiminde öğrenme ve öğretim türleri
6 Kuram ve uygulamayı ilişkilendirme: Yansıtmalı model Sınıfiçi araştırmasında yaklaşımlar
7 Schön'ün yaklaşımı, Dewey'in yaklaşımı Yansıtma: öğretim ortamlarında düşünme ve bilme
8 Arasınav
9 Öğretmenin öğrenme sürecinde kimlik, bilinç ve deneyimin rolü
10 Öğretmen eğitiminde işbirlikli öğrenme
11 Süpervizyon ve pratik uygulamalar
12 Öğretmen eğitiminde mentörlük: Mentorun rolü, sorumlulukları Mentörlük modelleri
13 Öğretmen eğitiminde bağlamlar Sınıfta öğrenme ve öğretme süreçleri Okul odaklı deneyim Teknoloji ve öğretmen eğitimi
14 Mesleki gelişim; sınıf araştırması, eylem araştırması uygulamaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2020 PAU