1 | Bilim ve mühendislik uygulama bilgi ve becerlerinin fen öğretimindeki önemi anlar |
2 | Bilim ve mühendislik uygulamaları basamaklarına dayalı bir etkinlik tasarlar ve çalışma kağıdı geliştirir |
3 | STEM öğrenme pedagojisine ve önemine yönelik bir bakış açısı geliştirir |
4 | Problem durumunu belirleme ve araştırma, çözüm önerileri geliştirme, uygulama, değerlendirme, yansıtma ve iyileştirme basamaklarını kullanarak FETEMM temelli bir mühendislik tasarım sürecini geliştirir ve uygular |
5 | FETEMM uygulamaları ile temel mesleki becerileri, iletişim becerileri, işbirlikli çalışma becerileri, araştırma becerileri, problem çözme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, değişime uyum, inisiyatif alma ve girişimcilik becerileri gelişir |
6 | FETEMM uygulamaları ile gerçek bir problem durumunu fen bilimleri, matematik,çevre, sosyal, ekonomi, kültürel ve etik fatörlerin etkileşimi ile disipliner arası bir bakış açısıyla değerlendirir |
7 | FETEMM temelli uygulama ile aktif öğrenenler olarak kendi öğrenme görevlerini belirlerler, bilime karşı ilgileri artar, bilimin doğası ve fen konularındaki yeterlikleri artar |
8 | FETEMM öğrenme ile öğrenenlerin problem çözme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, bilişim becerileri, sonuca ulaşma, içerik oluşturma, karar verme vb. özelliklerini de içeren üst düzey bilişsel becerilerini geliştirir |
9 | FETEMM temelli öğrenme ile günlük hayatta karşılaşılan gerçek problemler ve dilemma içeren sosyo-bilimsel olaylarla ilgili bilimsel bir bakış açısı kazanır |
10 | Öğrenenlerin bir rol model olarak sınıflarında FETEMM öğrenme ortamı oluşturabilecekleri yetkinlik ve isteği oluşturur |