Hafta | Konular |
1 |
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretim Programının biyoloji konuları açısından incelenmesi
|
2 |
Biyoloji konularının diğer fen alanlarındaki (Fizik, Kimya ve Çevre) konularla karşılaştırılması
|
3 |
Literatürde biyoloji eğitimi ile ilgili yeni öğretim yaklaşımlar
|
4 |
Yapılandırmacı yaklaşım (5E ve 7E Öğrenme Halkası Modelleri)
|
5 |
Çoklu zeka kuramı, Altı şapkalı düşünme tekniği
|
6 |
Analoji, kavram karikatürü, çalışma yaprakları ve çizim yöntemleri
|
7 |
Kavramları somutlaştırma yöntemleri (Anlam çözümleme tablosu, Kavram ağı, Zihin haritası, Kavram haritası ve kavram değişim metinleri)
|
8 |
Proje tabanlı öğrenme, Probleme dayalı öğrenme
|
9 |
Laboratuvarların kullanılmasına yönelik yeni yaklaşımlar (sorgulamaya dayalı, araştırmaya dayalı, bilimsel süreç becerileri, tahmin-gözlem-açıklama, Vee ve I diyagramları)
|
10 |
Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları (portfolyo, rubrik, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, kelime ilişkilendirme vb.)
|
11 |
Yeni yaklaşımlara uygun ders etkinliklerinin hazırlanması
|
12 |
Yeni yaklaşımlara uygun ders etkinliklerinin hazırlanması
|
13 |
Hazırlanan ders etkinliklerinin sunulması
|
14 |
Hazırlanan ders etkinliklerinin sunulması
|