Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TED 666TÜRK HALK NESRİNDE TÜR VE ŞEKİL PROBLEMLERİ3 + 03. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türk halk nesrinin oluşumu, kullanımı ve problemleri ile ilgili bilgi sahibi olmak, Türk halk nesrinin temel bilgilerini edinmek, konuyla ilgili alan araştırması ve analizler yapabilmek, tür ve şekillerin adlandırılma meselelerini, problemlerini ve özelliklerini dünya literatüründeki diğer örneklerle karşılaştırabilmek
Ders İçeriği Türk halk nesriyle ilgili genel kabuller, halk nesrini evreni, tür ve şekil bilgileri, tarihî süreçteki etkileşim ve değişimler, halk nesrini muhtevaları, icra edildikleri sosyal ve kültürel ortam ve bağlamlar, bağlam analizleri ve karşılaştırmalar, tür ve şekil problemlerinin tespiti
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1TÜRK HALK NESRİNİN OLUŞUMUNU, TEMEL BİLGİLERİNİ VE TARİHİ SÜREÇLERİNİ KAVRAR
2TÜRK HALK NESRİNİN TÜR VE ŞEKİLLERİNİ KAVRAR
3TÜRK HALK NESRİNİN EVRENİNİ KAVRAR

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 001       
ÖK 002       
ÖK 003       
Ara Toplam       
Katkı0000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)41352
Ödevler31339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MEVLÜT METİN TÜRKTAŞ
Detay 2022-2023 Bahar1MEHMET SURUR ÇELEPİ
Detay 2019-2020 Bahar1MEHMET SURUR ÇELEPİ
Detay 2018-2019 Bahar1MEHMET SURUR ÇELEPİ
Detay 2017-2018 Bahar1MEHMET SURUR ÇELEPİ
Detay 2016-2017 Bahar1MEHMET SURUR ÇELEPİ
Detay 2015-2016 Bahar1MEHMET SURUR ÇELEPİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TED 666 TÜRK HALK NESRİNDE TÜR VE ŞEKİL PROBLEMLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MEVLÜT METİN TÜRKTAŞ mturktas@pau.edu.tr EGT A0323 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk halk nesrinin oluşumu, kullanımı ve problemleri ile ilgili bilgi sahibi olmak, Türk halk nesrinin temel bilgilerini edinmek, konuyla ilgili alan araştırması ve analizler yapabilmek, tür ve şekillerin adlandırılma meselelerini, problemlerini ve özelliklerini dünya literatüründeki diğer örneklerle karşılaştırabilmek
İçerik Türk halk nesriyle ilgili genel kabuller, halk nesrini evreni, tür ve şekil bilgileri, tarihî süreçteki etkileşim ve değişimler, halk nesrini muhtevaları, icra edildikleri sosyal ve kültürel ortam ve bağlamlar, bağlam analizleri ve karşılaştırmalar, tür ve şekil problemlerinin tespiti
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin alanının belirlenmesi ve kaynakların tanıtılması
2 Türk halk nesrinin oluşumu ve kullanımı
3 Türk halk nesrinin yaratılma ortamları
4 Türk halk nesrinin evreni
5 Türk halk nesrinde türlerin tasnifi
6 Türk halk nesrinde türlerin tasnifi
7 Türk halk nesrini sınıflandırma ve adlandırma problemleri
8 Türk halk nesrini sınıflandırma ve adlandırma problemleri
9 Türk halk şiirinin yazıya aktarılma problemleri
10 Türk mitolojisi ve sorunlar
11 Türk Destanları
12 Türk Masalları
13 Türk efsaneleri
14 Türk halk hikayeleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Fuad Köprülü, (1999), Edebiyat Araştırmaları, TDK Yay.Türkçe
Fuad Köprülü, (2003), Türk Edebiyat Tarihi, Akçağ Yay.Türkçe
Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, Türk Tarih kurumu yayınları.Türkçe
Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı, Türk Dil KurumuTürkçe
Pertev Naili Boratav, Türk Halk Hikayeleri ve Halk hikayeciliğiTürkçe
Saim Sakaoğlu, Efsane Araştırmaları, Kömen YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları