Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TED 658TANZİMAT SONRASI EDEBİ MEKTEPLER II3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste Tanzimat sonrası Türk edebiyatında görülen belli başlı edebî mekteplerin (Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Garipçiler, Hisarcılar, II. Yeniciler, İslamcılar vb.) oluşumu, genel özellikleri, temsilcileri ve Türk edebiyatına olan katkılarının anlatılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Cumhuriyet Dönemi Edebiyatında Edebi Mektepler: Yedi Meşaleciler, Garip Hareketi, II. Yeni Hareketi, Hisar Grubu
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Edebi mektep kavramını bilme
2Tanzimat sonrasında ortaya çıkan edebi mekteplerin doğuş şartlarını bilme
3Edebi mekteplerin birbirine benzeyen ve ayrılan özelliklerini kavramak
4Edebi mekteplerin edebiyat anlayışlarının edebi eserlere ne şekilde yansıdığını kavramak
5Tanzimat sonrası Türk edebiyatını edebi mektepler etrafında kavramak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0014545454
ÖK 0024545454
ÖK 0035454545
ÖK 0044545454
ÖK 0054545454
Ara Toplam21242124212421
Katkı4545454

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)41352
Ödevler31339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1DİLEK ÇETİNDAŞ
Detay 2021-2022 Bahar1DİLEK ÇETİNDAŞ
Detay 2019-2020 Bahar1DİLEK ÇETİNDAŞ
Detay 2018-2019 Bahar1DİLEK ÇETİNDAŞ
Detay 2014-2015 Bahar1YUNUS BALCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TED 658 TANZİMAT SONRASI EDEBİ MEKTEPLER II 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. DİLEK ÇETİNDAŞ dcetindas@pau.edu.tr İTBF B0224 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste Tanzimat sonrası Türk edebiyatında görülen belli başlı edebî mekteplerin (Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Garipçiler, Hisarcılar, II. Yeniciler, İslamcılar vb.) oluşumu, genel özellikleri, temsilcileri ve Türk edebiyatına olan katkılarının anlatılması amaçlanmaktadır.
İçerik Cumhuriyet Dönemi Edebiyatında Edebi Mektepler: Yedi Meşaleciler, Garip Hareketi, II. Yeni Hareketi, Hisar Grubu
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 "Akım", "okul", "ekol" kavamlarının açıklanması
2 "Akım", "okul", "ekol" kavamlarının açıklanması
3 Batı edebiyatlarında akımlar (Klasisizm, romantizm)
4 Batı edebiyatlarında akımlar (Realizm, Sembolizm)
5 Batı edebiyatlarında akımlar (Egzistansiyaliz, Postmoderniz)
6 Tanzimat Sonrası Türk edebiyatında akımlara genel bir bakış
7 Tanzimat edebiyatı (I. Nesil)
8 Tanzimat edebiyatı (II. Nesil)
9 Servet-i Fünun edebiyatı
10 Milli Edebiyat
11 I. Yeni hareketi
12 II. Yeni Hareketi
13 Hisarcılar
14 Postmodernizm
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
İsmail Çetişli, Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Akçağ Yay., Ankara, 2013Türkçe
Yetkin, Suut Kemal, Edebiyatta Akımlar, Remzi Kitabevi, İst., 1967.Türkçe
Türk Dili Dergisi (Yazın Akımları Özel Sayısı), C.XLII, S. 349, Oc.1981.Türkçe
II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, (Ortak), Akçağ Yay., AnkaraTürkçe
Sevük, İsmail Habip, Avrupa Edebiyatı ve Biz, C.I, Remzi Kitabevi, İst., 1940.Türkçe
Bozkurt, Nejat, Sanat ve Estetik Kuramları, Ara Yay., İst., 1992.Türkçe
A.Hamdi Tanpınar, XIX. Asır Türk Edebiyatı TarihiTürkçe
Hakan Sazyek, Garip Hareketi, Akçağ Yay., Ankara, 2006Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları