Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TED 661DİLBİLİMSEL TİPOLOJİ3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dünya dillerini yapı bakımından inceleyen Dilbilimsel Tipoloji dilbilimin bir alt dalıdır. Amacı dünya dilerindeki yapısal bakımdan ortak yönlerini açıklamak ve ayrımlarını göstermektir. Üç alt dala ayrılır: Nitel tipoloji dünya dilleri ve dil içi varyantları ile ilgilenir. Nicel tipoloji dünya dillerinin yapısal özelliklerine göre durumlarını değerlendirir. Teorik tipoloji ise bu dağılımlar bakımından dilleri inceler.
Ders İçeriği Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dilbilimsel Tipoloji kavramının günümüz dil çalışmalarındaki yerini belletir
2Dilbilimsel Tipoloji bakımından Türk lehçelerini değerlendirerek Dünya dilleri arasındaki konumunu belletir
3Dilbilimsel Tipoloji bakımından Türkiye Türkçesi ve ağızları ile diğer lehçeler arasındaki durumu belletmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0015554445
ÖK 0024545454
ÖK 0035454545
Ara Toplam14141413131314
Katkı5554445

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)31339
Ödevler21326
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21326
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1LEVENT KURGUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TED 661 DİLBİLİMSEL TİPOLOJİ 3 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. LEVENT KURGUN lkurgun@pau.edu.tr İTBF B0220 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dünya dillerini yapı bakımından inceleyen Dilbilimsel Tipoloji dilbilimin bir alt dalıdır. Amacı dünya dilerindeki yapısal bakımdan ortak yönlerini açıklamak ve ayrımlarını göstermektir. Üç alt dala ayrılır: Nitel tipoloji dünya dilleri ve dil içi varyantları ile ilgilenir. Nicel tipoloji dünya dillerinin yapısal özelliklerine göre durumlarını değerlendirir. Teorik tipoloji ise bu dağılımlar bakımından dilleri inceler.
İçerik Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
2 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
3 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
4 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
5 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
6 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
7 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
8 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
9 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
10 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
11 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
12 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
13 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
14 Dilbilim ve dil davranışı, diller arasındaki benzerlikler ve farklılar, doğuştan gelen dil yetenekleri, dil çeşitliliği, dillerin tipolojik olarak sınıflandırılması, farklı tiplere ayrılması, dil evrenselliği
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları