Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 582BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, son yıllarda eğitimsel uygulamaları oldukça sık rastlanan eğitimde bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı konusunda fen bilgisi öğretmenlerinin bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Ders içerisinde bilişim teknolojileri ile ilgili, fen eğitimine özel teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalar gerçekleştirilecektir.
Ders İçeriği 1. Bilişim teknolojilerinin teorik temellerini ifade eder. 2. Bloom’un düzenlenmiş (revize edilmiş) taksonomisini yorumlar. 3. Sosyal Ağlar, Wiki’ler, Animasyonlar, Öğrenme nesneleri vb. Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına örnek vererek açıklar. 4. Sanal iletişim, bilgi okuryazarlığı ve medya okuryazarlığı kavramlarını ifade eder ve örneklendirir. 5. Kavram haritalama, sanal gerçeklik, sanal alan gezileri, fen video arşivleri, fen eğitimi blogları ve eğitim yazılımlarını fen eğitimi amaçlı olarak kullanır. 6. Robotikler, Akıllı (etkileşimli) tahtalar ve benzeri öğretim teknolojisi ve materyallerini ders amaçları doğrultusunda kullanır ve değerlendirir. 7. Öğrenme yönetim sistemlerini bilir ve kullanım alanını açıklar. 8. Fen e-dergileri ve bültenleri, Grafik Düzenleyicileri ders amaçlı kullanımını planlar. 9. Yavaş Geçişli Animasyon hazırlama sürecini bilir ve açıklar. 10. Öğretim teknolojisi ile ilgili gelişmeleri yakından takip eder ve yorumlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilişim teknolojilerinin teorik temellerini ifade eder.
2Bloom’un düzenlenmiş (revize edilmiş) taksonomisini yorumlar.
3Sosyal Ağlar, Wiki’ler, Animasyonlar, Öğrenme nesneleri vb. Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına örnek vererek açıklar.
4Sanal iletişim, bilgi okuryazarlığı ve medya okuryazarlığı kavramlarını ifade eder ve örneklendirir.
5Kavram haritalama, sanal gerçeklik, sanal alan gezileri, fen video arşivleri, fen eğitimi blogları ve eğitim yazılımlarını fen eğitimi amaçlı olarak kullanır.
6Robotikler, Akıllı (etkileşimli) tahtalar ve benzeri öğretim teknolojisi ve materyallerini ders amaçları doğrultusunda kullanır ve değerlendirir.
7Öğrenme yönetim sistemlerini bilir ve kullanım alanını açıklar.
8Fen e-dergileri ve bültenleri, Grafik Düzenleyicileri ders amaçlı kullanımını planlar.
9Yavaş Geçişli Animasyon hazırlama sürecini bilir ve açıklar.
10Öğretim teknolojisi ile ilgili gelişmeleri yakından takip eder ve yorumlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001544            
ÖK 002 54            
ÖK 003544   5   5    
ÖK 004445            
ÖK 005555   5        
ÖK 006445   5   4    
ÖK 0075     5        
ÖK 008555   5        
ÖK 009 55            
ÖK 010554   5   5 5  
Ara Toplam384141   30   14 5  
Katkı444000300010100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları