Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 501MİMARİ DÜŞÜNCE VE YAKLAŞIMLAR3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, mimari otonomi fikri temelindeki mimarlığa has hem epistemik hem kültürel yaklaşımları mimarlığın modernite ile ilişkilenen kuramsal çerçeveleri ile birlikte ve kronolojik olarak seçilen ilgili metinler eşliğinde görüntüleyerek incelemektir.
Ders İçeriği Bu ders kapsamında modernleşme süreçleriyle birlikte mimarlık düşüncesi için öne çıkan bazı mimarlık düşünceleri ve ilişkili yaklaşımlar, 20.yy.başı-1960’lar, 1960’lı-90’lı yıllar ve 1990’lar sonrası olmak üzere 3 temel dönem izleğinde seçilen metinler ve projeler üzerinden incelenecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Modernleşme süreçlerinde gündeme gelen ve öne çıkan bazı mimarlık düşünceleri ve yaklaşımları üzerine belirlenen seçki üzerinden okumalar yapmak ve ilişkili kuramsal çerçeveler hakkında fikir sahibi olmak.
2Modernlik, mimarlık, mekân ve kültür olguları ve kavramları arasındaki çeşitli epistemik ilişkiler hakkında fikir sahibi olmak.
3Ders kapsamında incelenen düşünce ve yaklaşımların tarihsel arka planlarına ilişkin araştırmalar yapabilmek ve bilgi edinmek.
4İlgili genel literatürü ve ilişkili mimari projeleri tanımak ve bazıları hakkında fikir sahibi olmak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04
ÖK 001    
ÖK 002    
ÖK 003    
ÖK 004    
Ara Toplam    
Katkı0000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler13232
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1IŞIL UÇMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 501 MİMARİ DÜŞÜNCE VE YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. IŞIL UÇMAN ialtinisik@pau.edu.tr KKM A0304-09 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı, mimari otonomi fikri temelindeki mimarlığa has hem epistemik hem kültürel yaklaşımları mimarlığın modernite ile ilişkilenen kuramsal çerçeveleri ile birlikte ve kronolojik olarak seçilen ilgili metinler eşliğinde görüntüleyerek incelemektir.
İçerik Bu ders kapsamında modernleşme süreçleriyle birlikte mimarlık düşüncesi için öne çıkan bazı mimarlık düşünceleri ve ilişkili yaklaşımlar, 20.yy.başı-1960’lar, 1960’lı-90’lı yıllar ve 1990’lar sonrası olmak üzere 3 temel dönem izleğinde seçilen metinler ve projeler üzerinden incelenecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, Giriş: Eleştirel Düşünce.
2 1960’lar Dönümü: Bağlamsalcılık.
3 Cengiz Bektaş ve Geleneğe Eklemlenmek.
4 Cengiz Bektaş ve Geleneğe Eklemlenmek.
5 1930’lar ve Ulusal Kimlik Tartışması.
6 Sedat Hakkı Eldem ve Milli Mimari.
7 Sedat Hakkı Eldem ve Milli Mimari.
8 Ara Sınav: Makale Programı ve Taslağı.
9 1990’lar ve Yeni Bir Gündem İnşası.
10 Nevzat Sayın, Han Tümertekin, Emre Arolat vd.
11 Öğrenci Sunumu.
12 Öğrenci Sunumu.
13 Öğrenci Sunumu.
14 Öğrenci Sunumu.
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir MİM501_izlence-2021GZ.pdfTürkçeMİM501_izlence-2021GZ.pdf30.09.2020 15:57:44
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Alan Colquhoun: Mimari Eleştiri Yazıları.Türkçe
A. Krista Sykes: Yeni Bir Gündem İnşa Etmek Mimarlık Kuramı 1993-2000.Türkçe
Beatriz Colomina: Mahremiyet ve Kamusallık Kitle İletişim Aracı Olarak Modern Mimari.Türkçe
Benedict Anderson: Hayali Cemaatler.Türkçe
Eric Hobsbawm&Terence Ranger: Geleneğin İcadı.Türkçe
Hilde Heynen: Mimarlık ve Modernite.Türkçe
Kate Nesbitt: Theorizing a New Agenda for Architecture: An Anthology of Architectural Theory, 1965-1995.Türkçe
Paul Feyerabend: Akla Veda.Türkçe
Peter Burke: Kültür Tarihi.Türkçe
Pierre Bourdieu: Akademik Aklın Eleştirisi.Türkçe
Uğur Tanyeli: Yıkarak Yapmak Anarşist Bir Mimarlık Kuramı İçin Altlık.Türkçe
Ulrich Conrads: 20. Yy. Mimarisinde Program ve Manifestolar.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları