Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 506MİMARLIKTA EKOLOJİK PRATİKLER2 + 22. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Mimarlığın karşı karşıya kaldığı öne çıkan bir gerçeklik olarak çevreyle ve mimarlığın modern toplumun yol açtığı ekolojik hasarları durdurmak ve telafi etmek konusunda oynayabileceği rollerin araştırılarak belirlenen kapsamda mimari tasarım projesi ortaya koymaktır.
Ders İçeriği Bu dersin içeriğini yerel, yenilenebilir, enerji korunumlu ve/veya kurtarılmış malzeme kullanımı(yağmur suyu ve güneş enerjisini biriktiren ve kullanan sistemler gibi), enerjiyi verimli kullanan ve yeniden üreten düzenekler oluşturmak için (yeşil çatılar gibi) hem bir yapıyı tecrit etmek hem de kullanıcılar ve doğal yaşam için kullanılabilir yeşil alanlar gibi yaşayan bileşenler dahil ederek mimari tasarım projesi geliştirmektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ekolojik kaynaklı vaka ve ilgili literatür araştırması yapmayı öğrenir.
2Vaka tanımı temelinde epistemik çözümleme ve sorunsallaştırma yapmayı öğrenir.
3Vakayı incelemeye yönelik yöntem geliştirme ve sonuçları değerlendirebilme becerisi kazanır.
4Yazılı, sözlü ve görsel ifade becerisini geliştirerek mimari tasarım projesi orataya koyar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04
ÖK 001    
ÖK 002    
ÖK 003    
ÖK 004    
Ara Toplam    
Katkı0000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10220
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)23570
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1IŞIL UÇMAN
Detay 2021-2022 Güz1IŞIL UÇMAN
Detay 2020-2021 Bahar1IŞIL UÇMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 506 MİMARLIKTA EKOLOJİK PRATİKLER 2 + 2 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. IŞIL UÇMAN ialtinisik@pau.edu.tr KKM A0304-09 Dersin Devam Yüzdesi : %90 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Bu dersin amacı, Mimarlığın karşı karşıya kaldığı öne çıkan bir gerçeklik olarak çevreyle ve mimarlığın modern toplumun yol açtığı ekolojik hasarları durdurmak ve telafi etmek konusunda oynayabileceği rollerin araştırılarak belirlenen kapsamda mimari tasarım projesi ortaya koymaktır.
İçerik Bu dersin içeriğini yerel, yenilenebilir, enerji korunumlu ve/veya kurtarılmış malzeme kullanımı(yağmur suyu ve güneş enerjisini biriktiren ve kullanan sistemler gibi), enerjiyi verimli kullanan ve yeniden üreten düzenekler oluşturmak için (yeşil çatılar gibi) hem bir yapıyı tecrit etmek hem de kullanıcılar ve doğal yaşam için kullanılabilir yeşil alanlar gibi yaşayan bileşenler dahil ederek mimari tasarım projesi geliştirmektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, Giriş: "Kent, Toplum ve Ekonomi" bağlamında mimarlıkta ekolojik pratikler
2 Ekolojik pratikleri mimarlık bağlamında sorunsallaştırmak: olgu tespiti, sorun tanımı, kapsam ve anahtar kelime ilişkisi.
3 Ekolojik pratikleri mimarlık bağlamında sorunsallaştırmak: olgu tespiti, sorun tanımı, kapsam ve anahtar kelime ilişkisi.
4 Ekolojik pratikleri mimarlık bağlamında sorunsallaştırmak: olgu tespiti, sorun tanımı, kapsam ve anahtar kelime ilişkisi.
5 Araştırma konusunun ve çalışma arşivlerinin belirlenmesi, bulgular, tartışmalar.
6 Araştırma konusunun ve çalışma arşivlerinin belirlenmesi, bulgular, tartışmalar.
7 Araştırma konusunun ve çalışma arşivlerinin belirlenmesi, bulgular, tartışmalar.
8 Genel değerlendirme
9 Araştırma konusunun bulgular üzerinden görüntülenmesi, ekolojik tartışmalarla ilişkilendirilmesi.
10 Araştırma konusunun bulgular üzerinden görüntülenmesi, ekolojik tartışmalarla ilişkilendirilmesi.
11 Araştırma konusunun bulgular üzerinden görüntülenmesi, ekolojik tartışmalarla ilişkilendirilmesi.
12 Araştırma konusunun bulgular üzerinden görüntülenmesi, ekolojik tartışmalarla ilişkilendirilmesi.
13 Araştırma konusunun bulgular üzerinden görüntülenmesi, ekolojik tartışmalarla ilişkilendirilmesi.
14 Öğrenci sunumları üzerinden ekolojik tartışmalara mimarlık aracılığıyla yaklaşmak.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mimarlıkta Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Tez Yazım Teknikleri, Ercüment Erman, Murat Kitabevi, 2009.Türkçe
Ekoeleştiri; Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel tartışmalar, Greg Garrard, çev. Ertuğrul Genç, kolektif kitap, 2016.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları