Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 503KENTSEL TARİH ARAŞTIRMALARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Tarihsel süreçte kentsel yerleşmelerin mekânsal ve işlevsel değişim sürecinin belirlenmesi, yazılı–görsel kaynaklar ile yöntem tartışmaları, bölgesel ya da kentsel düzeyde örneklem alanlar üzerinden sosyo–mekânsal çözümlemeler yapılması, belirli ve tanımlı bir bölge ya da kentin kronolojik dizinde tarihsel gelişim sürecinin ifade edilmesidir.
Ders İçeriği Kentsel tarih kavramının ortaya çıkışı ve gelişmesi, diğer disiplinler ile ilişkisi, Dünya’da ve Türkiye’de ilk örnekleri, kentsel tarih araştırmalarında usuller, kaynak kullanımı ve yöntem tartışmaları, bölgesel ya da kentsel düzeyde kent tarihi çalışmalarından örnekler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kent tarihi kavramının kapsam–önem ve gerekliliğini kavrar.
2Disiplinler–arası çalışma becerisini geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 0015 55 5  3
ÖK 0025 55 5  3
Ara Toplam10 1010 10  6
Katkı505505003

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)1315195
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1KORAY ÖZCAN
Detay 2019-2020 Güz1KORAY ÖZCAN
Detay 2015-2016 Güz1KORAY ÖZCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 503 KENTSEL TARİH ARAŞTIRMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KORAY ÖZCAN korayozcan@pau.edu.tr KKM A0201-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Tarihsel süreçte kentsel yerleşmelerin mekânsal ve işlevsel değişim sürecinin belirlenmesi, yazılı–görsel kaynaklar ile yöntem tartışmaları, bölgesel ya da kentsel düzeyde örneklem alanlar üzerinden sosyo–mekânsal çözümlemeler yapılması, belirli ve tanımlı bir bölge ya da kentin kronolojik dizinde tarihsel gelişim sürecinin ifade edilmesidir.
İçerik Kentsel tarih kavramının ortaya çıkışı ve gelişmesi, diğer disiplinler ile ilişkisi, Dünya’da ve Türkiye’de ilk örnekleri, kentsel tarih araştırmalarında usuller, kaynak kullanımı ve yöntem tartışmaları, bölgesel ya da kentsel düzeyde kent tarihi çalışmalarından örnekler
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 GİRİŞ; TARİHSEL ARKA PLAN VE KURUMSALLAŞMA KENT YAPISINI ÇÖZÜMLEME
2 KENT TARİHİ OLGUSU: KONU-KAPSAM VE KATKILAR TARİHLENDİRME-ARAŞTIRMA EVRELERİ
3 KENT TARİHİ ARAŞTIRMA KONULARI VE İLGİLİ DİSİPLİNLER
4 KENT TARİHİ ARAŞTIRMA KAYNAKLARI VE KAYNAK KULLANIMI VE
5 KENT TARİHİ ARAŞTIRMALARINDA YÖNTEM
6 KENT TARİHİ ARAŞTIRMALARI: YURTİÇİ-YURTDIŞI ÖRNEK ÇALIŞMALAR VE DEĞERLENDİRİLMESİ
7 ARA SINAV
8 SEMİNER KONULARI VERİLMESİ-ARAŞTIRMA KONULARI TARTIŞILMASI
9 SEMİNER SUNUMLARI VE TARTIŞMA (1)
10 SEMİNER SUNUMLARI VE TARTIŞMA(2)
11 SEMİNER SUNUMLARI VE TARTIŞMA (3)
12 SEMİNER SUNUMLARI VE TARTIŞMA (4)
13 SEMİNER SUNUMLARI VE TARTIŞMA (5)
14 FİNAL SINAVI
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları