Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLB 507HALK BİLİMİ TEORİ VE YÖNTEMLERİ-I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Halkbilimi teori ve yöntemlerini ayrıntılarıyla ve mukayese ederek tanıma.
Ders İçeriği Halkbiliminin Doğuşu, Diğer Disiplinlerle İlişkisi, Karşılaştırmalı Kuramlar, Fin Yöntemi ve Türkiye’deki Uygulanışı. Propp Yöntemi ve Elazığ Masalları. Yapısalcılık, C. Levi-Strauss ve Dede Korkut’ta Renkler, İşlevselci kuram ve uygulamaları, icra merkezli performans kuram ve uygulama alanları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kültür bilimleri çerçevesinde Halkbiliminin ortaya çıkışı ve gelişimini sebep-sonuç ilişkisi içinde anlama, değerlendirme, geliştirme ve derinleştirme becerisi kazanma
2Halkbilgisi kaynaklarına ulaşma ve elde edilen verileri değerlendirme yöntemlerini kullanabilme ve geliştirme becerisi kazanma
3Sahadan elde edilen halk bilgisini sınıflandırma, analiz edebilme ve açıklayabilme becerisi kazanma
4Halkbilgisini değerlendiren kuramları uzmanlık derecesinde geliştirme ve uygulayabilme becerisi kazanma
5Türk dünyası halk kültürü verilerini karşılaştırabilme, ortak ve farklılıkları değerlendirebilme becerisi kazanma
6Halkbilimi kuramlarının uygulanabilir ölçütlerini verilere uygulama ve sosyo-kültürel problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanma
7Halkbilgisi ürünlerini metin ve bağlam merkezli kuramlar çerçevesinde değerlendirme, kültürel yeniden üretime yönelik öneriler geliştirme becerisi kazanma
8Halkbilimi ile diğer insan ve kültür bilimleri arasında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilme becerisi kazanma
9Halk kültürünün gelişen teknoloji ve değişen hayat şartları içindeki değişimini ayırt edebilme, fikirleri açık ifade edebilme yeteneği kazanma
10Araştırma, inceleme ve değerlendirmelerde mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme becerisi kazanma
11Kuramsal çözümlemelerle elde edilen verileri sosyal alanlarda uygulamaya dönüştürebilecek tasarımlar geliştirebilme becerisi kazanma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001  5        
ÖK 002   5       
ÖK 003       5   
ÖK 004 5         
ÖK 005  5        
ÖK 006    5      
ÖK 007         5 
ÖK 008     5     
ÖK 009      5    
ÖK 010        5  
ÖK 011          5
Ara Toplam 51055555555
Katkı00100000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)41352
Ödevler41352
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11313
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1MUSTAFA ARSLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLB 507 HALK BİLİMİ TEORİ VE YÖNTEMLERİ-I 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA ARSLAN marslan@pau.edu.tr İTBF B0226 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Halkbilimi teori ve yöntemlerini ayrıntılarıyla ve mukayese ederek tanıma.
İçerik Halkbiliminin Doğuşu, Diğer Disiplinlerle İlişkisi, Karşılaştırmalı Kuramlar, Fin Yöntemi ve Türkiye’deki Uygulanışı. Propp Yöntemi ve Elazığ Masalları. Yapısalcılık, C. Levi-Strauss ve Dede Korkut’ta Renkler, İşlevselci kuram ve uygulamaları, icra merkezli performans kuram ve uygulama alanları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriği ve kaynaklarının tanıtımı
2 İlk kültür teorileri ve folklor çalışmalarına etkisi
3 Erken dönem folklor teorileri; mitolojik okul, parçalanmış mitler teorisi
4 Karşılaştırmalı folklor kuramı ve temel paradigmaları,Tip ve motif kavramları
5 Karşılaştırmalı folklor kuramına eleştiriler
6 Yapısalcı folklor teori ve yöntemleri, kahramanın biyografisini çözümleme yöntemleri
7 V. Propp'un masalın yapısını inceleme yöntemi ve eleştiriler.
8 C.L. Strauss'un Yapısal Çözümleme yöntemi ve eleştiriler
9 Uygulamalar: Metin inceleme ve yorumlama çalışmaları
10 Psikanaliz ve folkloru yorumlama yönelimleri
11 Jung ve Campbell, folklor görüşleri
12 Psikanalitik folklor kuamlarına yöneltilen eleştiriler
13 Uygulamalar: Metin inceleme ve yorumlama çalışmaları
14 Uygulamalar: Metin inceleme ve yorumlama çalışmaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çobanoğlu, Özkul; Halkbilimi Kuramları ve Araştırmalar Tarihine Giriş, 1999, Ankara.Türkçe
Ekici, Metin; Halkbilgisi (Folklor) DErleme ve İnceleme Yöntemleri,2004, Ankara.Türkçe
Arslan, Mustafa-Milay Köktürk; "Halkbiliminde Yeni Yöntem Arayışları", Milli Folklor, S.41.Türkçe
Oğuz, M. Öcal; Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar I-II-III, Geleneksel Yay. Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları