Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KAY 539MEDYA İKTİDAR VE İDEOLOJİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Medyanın ideolojik arka planını kavrar, sermaye ve iktidar ile olan ilişkisini analiz eder; gazete metinleri üzerinden metin incelemesi ve söylem analizi yapmayı kavrar.
Ders İçeriği İdeoloji, Yeniden üretim, söylem analizi, basın ve medya, Frankfurt Okulu.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İdeolojinin farklı anlamlarını tanımlar ve ortaya çıkışı, amaç ve etkilerini kavrar
2Kitle iletişim araçlarının dördüncü güç olma özelliğini kavrar.
3 Kitle iletişim araçlarının/basının medyaya dönüşüm sürecini eleştirel olarak ayırt eder.
4Medyanın ideolojiyi kurgulama ve aktarma yollarını eleştirel değer biçer.
5Yeni sağ düşüncenin gelişimi ve küreselleşme süreçlerinin, medyanın sermaye ve iktidar ile olan ilişkisinde ortaya çıkardığı yenilikleri yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555555555555
ÖK 002555555555555
ÖK 003555555555555
ÖK 004144111111141
ÖK 005511555555111
Ara Toplam212020212121212121172017
Katkı444444444343

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)14040
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13232
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Güz1İSMET PARLAK
Detay 2012-2013 Güz1İSMET PARLAK
Detay 2011-2012 Güz1İSMET PARLAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KAY 539 MEDYA İKTİDAR VE İDEOLOJİ 3 + 0 1 Türkçe 2014-2015 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. İSMET PARLAK iparlak@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Medyanın ideolojik arka planını kavrar, sermaye ve iktidar ile olan ilişkisini analiz eder; gazete metinleri üzerinden metin incelemesi ve söylem analizi yapmayı kavrar.
İçerik İdeoloji, Yeniden üretim, söylem analizi, basın ve medya, Frankfurt Okulu.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin kapsam ve içeriği hakkında bilgilendirme
2 Geleneksel iletişimden kitle iletişimine
3 Basının medyaya dönüşümü
4 Sermaye ve medya
5 Türkiye’de yeni medya
6 Medya ve ideoloji ilişkisi-1
7 Medya ve ideoloji ilişkisi-2
8 İdeoloji dil söylem ve anlam ilişkisi
9 Gerçeklik ve medyadaki inşası-1
10 Gerçeklik ve medyadaki inşası-2
11 Gazete Söyleminde İdeolojik Yapılar
12 Medya ve nefret söylemi
13 Sunuşlar
14 Sunuşlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Serpil ÜŞÜR, İdeolojinin Serüveni: Yanlış Bilinç ve Hegemonyadan Söyleme, Ankara: İmge Kitabevi, 1997Türkçe
Louis ALTHUSSER, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, (Çev.Y.Alp ve M. Özışık), İstanbul: İletişim Yayınları, 2. Baskı, 1989Türkçe
İsmet PARLAK, Medyada Gerçekliğin İnşası: Türk Medya Söylemine Eleştirel Bir Bakış, Çizgi Kitabevi, 2009 Türkçe
Aydın UĞUR, Kültür Kıtası Atlası, YKY, İstanbul, 2002Türkçe
Raşit KAYA, İktidar Yumağı: Medya Sermaye Devlet, İmge Yayınları, 2009Türkçe
Semiramis Yağcıoğlu (2002), 1990 Sonrası Laik Anti-Laik Çatışmasında Farklı Söylemler: Disiplinlerarası Bir Yaklaşım, Dokuz Eylül Yayınları, İzmirTürkçe
Şermin Tekinalp (2008), “Postmodernist Dördüncü Kuvvet: Köşe Yazarları”, İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi (31), 119-130.Türkçe
Raşit KAYA (1998), “Siyaset Demokrasi ve Medya”, Atatürkçülük ve Modern Türkiye, ss:251-256Türkçe
T.van Dijk (2003), “Söylem ve İdeoloji: Çok Anlamlı Bir Yaklaşım”, s:13-112 (içinde: B.Çoban-Z.Özarslan, Söylem ve İdeoloji)Türkçe
Serpil ÜŞÜR, İdeolojinin Serüveni: Yanlış Bilinç ve Hegemonyadan Söyleme, Ankara: İmge Kitabevi, 1997Türkçe
Louis ALTHUSSER, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, (Çev.Y.Alp ve M. Özışık), İstanbul: İletişim Yayınları, 2. Baskı, 1989Türkçe
İsmet PARLAK, Medyada Gerçekliğin İnşası: Türk Medya Söylemine Eleştirel Bir Bakış, Çizgi Kitabevi, 2009 Türkçe
Aydın UĞUR, Kültür Kıtası Atlası, YKY, İstanbul, 2002Türkçe
Raşit KAYA, İktidar Yumağı: Medya Sermaye Devlet, İmge Yayınları, 2009Türkçe
Semiramis Yağcıoğlu (2002), 1990 Sonrası Laik Anti-Laik Çatışmasında Farklı Söylemler: Disiplinlerarası Bir Yaklaşım, Dokuz Eylül Yayınları, İzmirTürkçe
Şermin Tekinalp (2008), “Postmodernist Dördüncü Kuvvet: Köşe Yazarları”, İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi (31), 119-130.Türkçe
Raşit KAYA (1998), “Siyaset Demokrasi ve Medya”, Atatürkçülük ve Modern Türkiye, ss:251-256Türkçe
T.van Dijk (2003), “Söylem ve İdeoloji: Çok Anlamlı Bir Yaklaşım”, s:13-112 (içinde: B.Çoban-Z.Özarslan, Söylem ve İdeoloji)Türkçe
İsmet PARLAK, Medya Aracılığıyla Siyasal Sınırlar Üretmek: Köşe Yazılarında CHP-AKP Karşıtlığının İnşası, Dora Yayıncılık, 2014Türkçe
Mahmut Çınar (ed.), Medya ve Nefret Söylemi, Hrant Dink Vakfı Yayınları, 2013Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları