Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KAY 543TÜRKİYE'DE KAMU POLİTİKALARI3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türkiye'de Kamu Politikaları uyguulamadaki kamu politikalarının çözümlenmesine katkı vermeyi amaçlar. Bu derste ayrıca gelecekte uygulamaya girecek politikalara dair alternatifler geliştirilmesi sürecine katkıda bulunmayı amaçlanırr. Yüksek lisans programında seçmeli statüde yer alan bu derste öncelikle uygulanan kamu politikaları değerlendirilir.
Ders İçeriği Türkiye'de Kamu Politikaları 1950 sonrası dönemde gelişen disiplinlerarası bir yönelime sahip olan, konu itibariyle uygulamadaki kamu politikalarının çözümlenmesi yardımıyla gelecekte uygulamaya girecek politikaların geliştirilmesi sürecine katkıda bulunmayı amaçlayan bir çalışma alanıdır. Yüksek lisans programında seçmeli statüde yer alan bu derste öncelikle uygulana gelen kamu politikalarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu noktada var olan politikaların analizi sürecinde kullanılan modeller incelenecektir. Bu bağlamda, kamu politikası yaklaşımı; politika süreci ve unsurları; politikaların belirlenmesi (aktörler, politika emirleri, politika ifadelerinin açıklığı hususundaki kısıtlar); politikaların uygulanması (aktörler, örgütsel yapılar, bürokratik normlar, iletişim ağları, uygulama önündeki engeller); ve politikaların değerlendirilmesidir (değerlendirme standartları, değerlendirme önündeki engeller, programlara son verilmesi temel konu başlıkları olarak dikkat çekmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kamu politikası ve analizinin temel kavram ve kurumlarını tanımlar.
2Kamu politikası analizi sürecinin modellerini ayırt eder.
3Kamu politikası analizi süreçlerini ilişkilendirir.
4Kamu politikası analizinin aktörlerini seçip ilişkilendirir.
5Kamu politikasında karar verme yöntemlerini özetler.
6Türk kamu politika analizini değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12560
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14242
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2010-2011 Bahar1NACİ KARKIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KAY 543 TÜRKİYE'DE KAMU POLİTİKALARI 3 + 0 1 Türkçe 2010-2011 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NACİ KARKIN nkirgin@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Türkiye'de Kamu Politikaları uyguulamadaki kamu politikalarının çözümlenmesine katkı vermeyi amaçlar. Bu derste ayrıca gelecekte uygulamaya girecek politikalara dair alternatifler geliştirilmesi sürecine katkıda bulunmayı amaçlanırr. Yüksek lisans programında seçmeli statüde yer alan bu derste öncelikle uygulanan kamu politikaları değerlendirilir.
İçerik Türkiye'de Kamu Politikaları 1950 sonrası dönemde gelişen disiplinlerarası bir yönelime sahip olan, konu itibariyle uygulamadaki kamu politikalarının çözümlenmesi yardımıyla gelecekte uygulamaya girecek politikaların geliştirilmesi sürecine katkıda bulunmayı amaçlayan bir çalışma alanıdır. Yüksek lisans programında seçmeli statüde yer alan bu derste öncelikle uygulana gelen kamu politikalarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu noktada var olan politikaların analizi sürecinde kullanılan modeller incelenecektir. Bu bağlamda, kamu politikası yaklaşımı; politika süreci ve unsurları; politikaların belirlenmesi (aktörler, politika emirleri, politika ifadelerinin açıklığı hususundaki kısıtlar); politikaların uygulanması (aktörler, örgütsel yapılar, bürokratik normlar, iletişim ağları, uygulama önündeki engeller); ve politikaların değerlendirilmesidir (değerlendirme standartları, değerlendirme önündeki engeller, programlara son verilmesi temel konu başlıkları olarak dikkat çekmektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin ve Kaynakların Tanıtımı
2 Kamu Politikası Analizinin tanımı ve Kronolojik Gelişimi
3 Kamu Politikası Analiz Modelleri – I
4 Kamu Politikası Analiz Modelleri – II
5 Kamu Politikası Analizi Süreçleri
6 Kamu Politikası Analizi Aktörleri
7 Ara Sınav
8 Kamu Politikası Analizi Karar Verme Yöntemleri-I
9 Kamu Politikası Analizi Karar Verme Yöntemleri-II
10 Türkiye'de Kamu Politikası Yapımı, Denetimi Ve Değiştirilmesi Konusunda Genel Tartışma-I
11 Türkiye'de Kamu Politikası Yapımı, Denetimi Ve Değiştirilmesi Konusunda Genel Tartışma-II
12 Türkiye'de Kamu Politikası Yapımı, Denetimi Ve Değiştirilmesi Konusunda Genel Tartışma-III
13 Türkiye'de Kamu Politikası Yapımı, Denetimi Ve Değiştirilmesi Konusunda Genel Tartışma-IV
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çevik, Hasan Hüseyin ve Süleyman Demirci (2008)Kamu Politikası, Ankara: Seçkin. Türkçe
1. Çelik, Fatma Eda (2008) “Çalışma Alanı Olarak Kamu Politikası. Tarihsel ve Düşünsel Kökler Üzerine”, Amme İdaresi Dergisi41:3 ss.41-72 2. Çorbacıoğlu, Sıtkı, "Kamu Politikası Analizinde Görünmez Üniversite: Altı Bilim Adamı Arasındaki Bilişsel ve Sosyal Ağ",AİD, 41/4, 2008, s. 23‐48. Türkçe
2. Çorbacıoğlu, Sıtkı, "Kamu Politikası Analizinde Görünmez Üniversite: Altı Bilim Adamı Arasındaki Bilişsel ve Sosyal Ağ",AİD, 41/4, 2008, s. 23‐48. Türkçe
4. Çevik, Hasan Hüseyin "Kamu Politikaları ve Karar Verme Süreci "Türkiye'de Kamu Yönetimi Sorunları(Geliştirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı) 131-17 Türkçe
1. Mitchell, W.C. “Politika Oluşturulmasının Yapısal Özellikleri” içinde Kemali Saybaşılı(der.)Siyaset Biliminde Temel Yaklaşımlar(Ankara: Doruk Yayıncılık) ss. 147-171. Türkçe
7. Kayıkçı, Sabrina Bir Kamu Politikası Süreci Analizi: 1980 Sonrası Türkiye’de Tütün Politikası, Mülkiye Dergisi Türkçe
9. Sobacı, M. Z. (2009) “Günümüzdeki İdari Reformlara Politika Transferi Odaklı Bir Bakış” içinde N. Akyıldız vd. (Der.)18. Yüzyıldan 21. Yüzyıla Kamu Yönetiminde Reform(Ankara, TODAİE) ss. 117-29 Türkçe
12. Çevik, Hasan Hüseyin (1998) "Kamu Politikaları Analizi Çalışmaları Üzerine Türkiye Açısından Bir Değerlendirme",Amme İdaresi Dergisi, Cilt 31, Sayı 2, Haziran Türkçe
Kaptı, Alican (Ed.),(2011), Kamu Politika Süreci: Teorik Perspektifler, Ankara: Seçkin Türkçe
Çevik, Hasan Hüseyin ve Süleyman Demirci (2008)Kamu Politikası, Ankara: Seçkin. Türkçe
1. Çelik, Fatma Eda (2008) “Çalışma Alanı Olarak Kamu Politikası. Tarihsel ve Düşünsel Kökler Üzerine”, Amme İdaresi Dergisi41:3 ss.41-72 2. Çorbacıoğlu, Sıtkı, "Kamu Politikası Analizinde Görünmez Üniversite: Altı Bilim Adamı Arasındaki Bilişsel ve Sosyal Ağ",AİD, 41/4, 2008, s. 23‐48. Türkçe
2. Çorbacıoğlu, Sıtkı, "Kamu Politikası Analizinde Görünmez Üniversite: Altı Bilim Adamı Arasındaki Bilişsel ve Sosyal Ağ",AİD, 41/4, 2008, s. 23‐48. Türkçe
4. Çevik, Hasan Hüseyin "Kamu Politikaları ve Karar Verme Süreci "Türkiye'de Kamu Yönetimi Sorunları(Geliştirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı) 131-17 Türkçe
1. Mitchell, W.C. “Politika Oluşturulmasının Yapısal Özellikleri” içinde Kemali Saybaşılı(der.)Siyaset Biliminde Temel Yaklaşımlar(Ankara: Doruk Yayıncılık) ss. 147-171. Türkçe
7. Kayıkçı, Sabrina Bir Kamu Politikası Süreci Analizi: 1980 Sonrası Türkiye’de Tütün Politikası, Mülkiye Dergisi Türkçe
9. Sobacı, M. Z. (2009) “Günümüzdeki İdari Reformlara Politika Transferi Odaklı Bir Bakış” içinde N. Akyıldız vd. (Der.)18. Yüzyıldan 21. Yüzyıla Kamu Yönetiminde Reform(Ankara, TODAİE) ss. 117-29 Türkçe
12. Çevik, Hasan Hüseyin (1998) "Kamu Politikaları Analizi Çalışmaları Üzerine Türkiye Açısından Bir Değerlendirme",Amme İdaresi Dergisi, Cilt 31, Sayı 2, Haziran Türkçe
Kaptı, Alican (Ed.),(2011), Kamu Politika Süreci: Teorik Perspektifler, Ankara: Seçkin Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev30Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları