Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SKHY 511SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kalite yönetimi kavramlarının ve bunların sağlık kurumlarında uygulanabilirliğinin öğrenilmesi
Ders İçeriği Kalite kavramı, kalite teorilerinin sağlık hizmetlerine uygulanabilirliği, kalite ve müşteri, kalite ve verimlilik, kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetiminin (TKY) sağlık hizmetlerine entegrasyonu, TKY kültürünün oluşturulması (takım çalışması, eğitim, örgütsel kültür) ve toplam kalite yönetiminde analitik metotlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
6Kalite kavramının bilinmesi, kalite teorilerinin sağlık hizmetlerine uygulanabilirliği, kalite ve müşteri, kalite ve verimlilik, kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetiminin (TKY) sağlık hizmetlerine entegrasyonu, TKY kültürünün oluşturulması (takım çalışması, eğitim, örgütsel kültür) ve toplam kalite yönetiminde analitik metotlar kazandırır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04
ÖK 006    
Ara Toplam    
Katkı0000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12828
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Güz1MUSTAFA BAYHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SKHY 511 SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2014-2015 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. MUSTAFA BAYHAN mbayhan@pau.edu.tr İİBF A0139 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Kalite yönetimi kavramlarının ve bunların sağlık kurumlarında uygulanabilirliğinin öğrenilmesi
İçerik Kalite kavramı, kalite teorilerinin sağlık hizmetlerine uygulanabilirliği, kalite ve müşteri, kalite ve verimlilik, kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetiminin (TKY) sağlık hizmetlerine entegrasyonu, TKY kültürünün oluşturulması (takım çalışması, eğitim, örgütsel kültür) ve toplam kalite yönetiminde analitik metotlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kalite Yönetimine Giriş
2 Toplam Kalite Yönetim Sistemi
3 Sağlık Kurumlarında Kalite Güvence Sistemleri
4 Sağlık Ekonomisi
5 Mevcut Kaynakların Etkin ve Verimli Kullanımı
6 Sağlık Hizmetlerinde Verimlilik
7 Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi
8 Sağlık İşletmelerinde Envanter Yönetimi
9 Ara Sınav
10 Sağlık Kurumlarında Tedarik Zinciri Yönetimi
11 Sağlık Kurumlarında Satınalma ve Malzeme Yönetimi
12 Sağlık Kurumlarında Bilgi Yönetimi
13 Sağlık Kurumlarında Atık Yönetimi
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Toplam Kalite Yönetimi - Prof.Dr.İsmail Efil - DoraTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları