Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IUP 507PAZARLAMA STRATEJİLERİ3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pazarlama strateji ve taktikleri ayrıntılarıyla öğrencinin öğrenmesini sağlamak ve uygulama becerisi kazandırmak, günümüz koşullarında rekabet stratejilerinin önemini kavratmak.
Ders İçeriği Pazarlama stratejileri dersine giriş, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar stratejileri, Yeni pazarlarda pazarlam stratejileri, Büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri, Olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri, Gerileyen Pazarlarda pazarlama stratejileri, Pazarlama karması stratejileri, Konumlandırma stratejileri, Büyüme Stratejileri, Rekabet Stratejileri, Savunma stratejileri, Saldırı stratejileri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlama amaç ve stratejilerinin öğrenir.
2Pazarlama planlamasını öğrenir
3Hedef pazar seçimini ve hedef pazar stratejilerini öğrenir.
4Rekabet analizini ve rekabet stratejilerini öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04
ÖK 0015354
ÖK 0025255
ÖK 0035543
ÖK 0045554
Ara Toplam20151916
Katkı5454

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler21020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21632
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2010-2011 Güz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2009-2010 Güz1DUYGU KOÇOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IUP 507 PAZARLAMA STRATEJİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2010-2011 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. DUYGU KOÇOĞLU dkocoglu@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Pazarlama strateji ve taktikleri ayrıntılarıyla öğrencinin öğrenmesini sağlamak ve uygulama becerisi kazandırmak, günümüz koşullarında rekabet stratejilerinin önemini kavratmak.
İçerik Pazarlama stratejileri dersine giriş, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar stratejileri, Yeni pazarlarda pazarlam stratejileri, Büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri, Olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri, Gerileyen Pazarlarda pazarlama stratejileri, Pazarlama karması stratejileri, Konumlandırma stratejileri, Büyüme Stratejileri, Rekabet Stratejileri, Savunma stratejileri, Saldırı stratejileri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama stratejileri dersine giriş
2 Market Segmentation and target marketing strategies
3 Yeni pazarlarda pazarlama stratejileri
4 Büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri
5 Olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri
6 Gerileyen Pazarlarda pazarlama stratejileri
7 Örnek olay çözümlemesi
8 Pazarlama karması stratejileri
9 Konumlandırma stratejileri
10 Büyüme Stratejileri
11 Rekabet Stratejileri
12 Savunma stratejileri
13 Saldırı stratejileri
14 Örnek olay çözümlemesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ömer Torlak, Remzi Altunışık,Türkçe
O. C. Ferrell ,Michael Hartline,Marketing Strategy Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları