Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
lbtnDerece
EĞİTİM FAKÜLTESİ
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
114 SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.)
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
OFD 401
OKUL DENEYİMİ - II
1 + 4
7. Yarıyıl
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Lisans
Ders Türü
Zorunlu
Dersin Amacı
Sınıf ortamını ve okul ortamını tanımak ve gözlemlemek, okuldaki işleyiş hakkında bilgi toplamak, gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler ve uygulamalar yapmak.
Ders İçeriği
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlayabilir ve uygular.
2
Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları tanır.
3
Okuldaki diğer öğretmenlerle verimli ve uyumlu çalışabilmek için gerekli becerileri kazanır.
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2008-2009 Güz
2007-2008 Güz
2006-2007 Güz
2005-2006 Güz
2004-2005 Güz
2003-2004 Güz
2002-2003 Güz
2001-2002 Güz
2000-2001 Güz
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2008-2009 Güz
101
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2008-2009 Güz
102
BİRSEN DOĞAN
Detay
2008-2009 Güz
103
SİBEL DURU
Detay
2008-2009 Güz
105
FATMA KIRMIZI
Detay
2008-2009 Güz
107
MUHARREM ÖK
Detay
2008-2009 Güz
108
ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay
2008-2009 Güz
106
SELÇUK ŞİMŞEK
Detay
2008-2009 Güz
104
EMEL SARITAŞ
Detay
2007-2008 Güz
108
EMEL SARITAŞ
Detay
2007-2008 Güz
107
ALİ RIZA ERDEM
Detay
2007-2008 Güz
106
TURAN PAKER
Detay
2007-2008 Güz
105
RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay
2007-2008 Güz
104
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2007-2008 Güz
103
HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay
2007-2008 Güz
102
SELÇUK ŞİMŞEK
Detay
2007-2008 Güz
101
HÜSEYİN KIRAN
Detay
2006-2007 Güz
108
MUHARREM ÖK
Detay
2006-2007 Güz
107
BİRSEN DOĞAN
Detay
2006-2007 Güz
106
TURAN PAKER
Detay
2006-2007 Güz
105
ALİ RIZA ERDEM
Detay
2006-2007 Güz
104
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2006-2007 Güz
103
EMEL SARITAŞ
Detay
2006-2007 Güz
102
SELÇUK ŞİMŞEK
Detay
2006-2007 Güz
101
DEVRAN KIRAN
Detay
2005-2006 Güz
108
MUHARREM ÖK
Detay
2005-2006 Güz
107
TURAN PAKER
Detay
2005-2006 Güz
106
BİRSEN DOĞAN
Detay
2005-2006 Güz
105
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2005-2006 Güz
104
ALİ RIZA ERDEM
Detay
2005-2006 Güz
103
EMEL SARITAŞ
Detay
2005-2006 Güz
102
HÜSEYİN KIRAN
Detay
2005-2006 Güz
101
HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay
2004-2005 Güz
108
METİN YAŞAR
Detay
2004-2005 Güz
107
HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay
2004-2005 Güz
101
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2004-2005 Güz
102
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2004-2005 Güz
103
ALİ RIZA ERDEM
Detay
2004-2005 Güz
104
ALİ RIZA ERDEM
Detay
2004-2005 Güz
105
AYTEKİN ÇERMİK
Detay
2004-2005 Güz
106
HÜSEYİN KIRAN
Detay
2003-2004 Güz
104
ALİ YÜKSEL
Detay
2003-2004 Güz
102
ALİ RIZA ERDEM
Detay
2003-2004 Güz
101
ALİ RIZA ERDEM
Detay
2003-2004 Güz
110
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2003-2004 Güz
109
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2003-2004 Güz
108
HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay
2003-2004 Güz
107
AYTEKİN ÇERMİK
Detay
2003-2004 Güz
106
DEVRAN KIRAN
Detay
2003-2004 Güz
105
TUNAY ONURSAL
Detay
2002-2003 Güz
110
ALİ RIZA ERDEM
Detay
2002-2003 Güz
109
GÜLSEVDİ BOZDEMİR
Detay
2002-2003 Güz
106
RAMAZAN TEGİZ
Detay
2002-2003 Güz
105
ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay
2002-2003 Güz
104
HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay
2002-2003 Güz
103
HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay
2002-2003 Güz
102
HÜLYA ÇERMİK
Detay
2002-2003 Güz
101
KENAN ÇÖLGEÇEN
Detay
2001-2002 Güz
110
ŞEREF SARIKAYA
Detay
2001-2002 Güz
109
ŞEREF SARIKAYA
Detay
2001-2002 Güz
108
ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay
2001-2002 Güz
107
ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay
2001-2002 Güz
106
ALİ YÜKSEL
Detay
2001-2002 Güz
105
AYTEKİN ÇERMİK
Detay
2001-2002 Güz
102
ALİ YÜKSEL
Detay
2001-2002 Güz
116
HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay
2001-2002 Güz
115
HAYRETTİN AKYILDIZ
Yazdır
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu
Dersin Ad
Saat (T+P)
Şube No
Öğretim Dili
Şube Dönemi
OFD 401
OKUL DENEYİMİ - II
1 + 4
101
Türkçe
2008-2009 Güz
Öğretim Elemanı
E-Posta
İç Hat
Ders Yeri
Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜLYA ÇERMİK
hcermek@pau.edu.tr
Derslik Belirtilmemiştir.
Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç
Sınıf ortamını ve okul ortamını tanımak ve gözlemlemek, okuldaki işleyiş hakkında bilgi toplamak, gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler ve uygulamalar yapmak.
İçerik
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları