1 | Daha önce kazandığı yazılı ve sözlü anlatım bilgileri üzerine yeni bilgiler kazanma (yazım kuralları, noktalama işaretleri, seslerin özellikleri, yazılı ve sözlü anlatım türleri vb.), yeni kavramlar edinme ve bunları geliştirme, bu bilgi ve kavramlar arasındaki ilişkileri algılama becerisi kazanma. |
2 | Yazılı ve sözlü anlatımla ilgili kaynaklara ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma. |
3 | Harfleri yazım kılavuzunda belirtildiği gibi doğru yazarak kişiliğini yansıtacak yolda düzgün bir el yazısı yazma becerisi kazanma. |
4 | Any experience or thoughts on the bill (the subject you want to tell) and obeying the rules of spelling using appropriate words to write beautifully and effectively / skills to be able to tell. |
5 | Seslerin özelliklerini kavrayarak her türlü sözcüğü ağız özellikleri göstermeden standart (ölçünlü/edebî) dilin kurallarıyla söyleyebilme ve anlatabilme becerisini kazanma. |
6 | Herhangi bir yazılı/sözlü metnin ifade ettiği düşüncenin, duygunun ya da tasarının terkibini ve tahlilini yapabilme bu metinlere eleştirel bakabilme ve bunları yorumlayabilme yeteneği kazanma. |
7 | Bilimsel yöntemlerle çalışabilme, bilimsel yaklaşımlarda bulunabilme, bilgi üretebilme (tez gibi) becerisi kazanma. |
8 | Öğrendiklerini mesleki çalışma alanına taşıyabilme, bilgilerini daha üst düzeye çıkarıp kullanabilme, hayata taşıyıp uygulayabilme güven ve becerisini kazanma. |
9 | Hayat boyu öğrenme anlayışını benimseyerek Türk Dili ve Edebiyatı alanında ortaya çıkan yeni bilgi, konu ve araştırma yöntemlerini takip edebilme, kendisini geliştirebilme donanımı kazanma. |
10 | Daha önce kazandığı yazılı ve sözlü anlatım bilgileri üzerine yeni bilgiler kazanma (yazım kuralları, noktalama işaretleri, seslerin özellikleri, yazılı ve sözlü anlatım türleri vb.), yeni kavramlar edinme ve bunları geliştirme, bu bilgi ve kavramlar arasındaki ilişkileri algılama becerisi kazanma. |