1 | Bilgi ve yeterliliklerin üzerine İnsan Hakları Tarihi dersine ait yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri algılayabilme becerisi kazanma. |
2 | Öğrenim süresi boyunca bilgilerin kaynağına ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme ve analiz edebilme becerisi kazanma |
3 | Öğrenim süresi boyunca İnsan Hakları Tarihi dersinde verilen bilgileri, bilgi ve düşünce dünyasında analiz edebilme, eleştirebilme, yorumlayabilme becerisi kazanma. |
4 | Bilimsel yöntemlerle çalışabilme, bilimsel bilgi (makale, bildiri, köşe yazısı vb.) üretebilme becerisi kazanma. |
5 | Yetenek ve ilgisini daha yakından fark edip öğrenim süresi boyunca yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme; ileriye yönelik (Yüksek Lisans çalışmaları vb.) hedeflerini belirleyebilme beceri ve birikimi kazanma. |
6 | İnsan Hakları Tarihi dersi verilerine farklı disiplinler arasındaki benzer ve farklı yönleri ile kavrama, ilişkilendirme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma. |
7 | Öğrendiklerini hayatı anlama, hayata taşıyıp uygulayabilme, daha sonra evrensel düzeyde öğrendiklerini güven içinde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme; bilgilerini yeterli düzeye çıkarıp güzel kullanabilme ve yansıtabilme yeteneğini geliştirme becerisi kazanma. |
8 | Hayat boyu öğrenme anlayışını benimseyerek İnsan Hakları Tarihi alanında ortaya çıkan yeni bilgi, konu ve araştırma yöntemlerini takip edebilme, kendisini geliştirebilme donanımı kazanma. |
9 | Bilgilerini paylaşmada bireysel farklılıklarını, kazanımlarını (bilgi düzeylerini) ve konunun özelliklerini dikkate alarak uygun paylaşabilme becerisi kazanma. |