Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 410REKLAM AJANSLARINDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bir Reklam ajansı nasıl yönetilir. Reklam ajansında çalışan olmanın sorumlulukları nelerdir? Reklam ajansları diğer pek çok iş yerine benzer mi? Reklamcıların başka iş kollarında çalışanlardan ne gibi farkları vardır? Yabancı ve yerli Reklam ajansı, medya satın alma ajansı nasıl müşteri kazanırlar? Nasıl para kazanırlar? Günümüz dijital ajansların görev tanımları nedir? gibi konularda öğrenciye ayrıntılı bir eğitim vermek.
Ders İçeriği Reklamverenlerin reklam sürecini nasıl yönettikleri, reklamverenlerin iletişim ajanslarıyla çalışma nedenleri, ajans-reklamveren ilişkileri,müşteri (reklamveren) ve ajans organizasyon yapısı, fonksiyonları, reklam üretim süreçleri, ajansların müşteri edinme süreçleri, müşteri ilişkileri ve bu kapsamda ajans içerisinde görev dağılımları ve ajans- müşteri çalışmasında üretim süreci gibi konuları içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Reklam ajansının örgüt yapısını ve görev dağılımını bilir
2Reklam ajansının gerekliliğini bilir
3Müşteri ajans ilişkilerini ve süreçlerini bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015 3 5     5    
ÖK 0025 3 5     5    
ÖK 0035 3 5     5    
Ara Toplam15 9 15     15    
Katkı503050000050000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12323
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar1NEVİN KORTUNAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 410 REKLAM AJANSLARINDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi NEVİN KORTUNAY nkortunay@pau.edu.tr İİBF B0211 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bir Reklam ajansı nasıl yönetilir. Reklam ajansında çalışan olmanın sorumlulukları nelerdir? Reklam ajansları diğer pek çok iş yerine benzer mi? Reklamcıların başka iş kollarında çalışanlardan ne gibi farkları vardır? Yabancı ve yerli Reklam ajansı, medya satın alma ajansı nasıl müşteri kazanırlar? Nasıl para kazanırlar? Günümüz dijital ajansların görev tanımları nedir? gibi konularda öğrenciye ayrıntılı bir eğitim vermek.
İçerik Reklamverenlerin reklam sürecini nasıl yönettikleri, reklamverenlerin iletişim ajanslarıyla çalışma nedenleri, ajans-reklamveren ilişkileri,müşteri (reklamveren) ve ajans organizasyon yapısı, fonksiyonları, reklam üretim süreçleri, ajansların müşteri edinme süreçleri, müşteri ilişkileri ve bu kapsamda ajans içerisinde görev dağılımları ve ajans- müşteri çalışmasında üretim süreci gibi konuları içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Reklam Ajanslarına Genel Bir Bakış
2 Reklam Ajansı Türleri
3 Reklam Ajansını Oluşturan Birimler
4 Reklam Ajanslarında Üretim Süreci
5 Reklam Ajansı Müşteri İlişkileri
6 Reklam Ajansı Müşteri İlişkileri
7 Reklam Ajansı Müşteri İlişkileri
8 Medya Ajansları
9 Ara sınav
10 Medya Ajansları
11 Medya Ajansları
12 Türkiye'de ve Dünyada Reklam Birlikleri ve Reklam Özdenetim Kurumları
13 Dünyadaki reklam ajanslarından örneklerin incelenmesi
14 Türkiye'deki reklam ajanslarından örneklerin incelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aktuğlu I. K., vd. (2007), Temel Kavramlarla REklam Ajansı- Reklam veren İlişkileri, Nobel yayınevi, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları