Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 305REKLAMDA YARATICILIK3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Reklamda yaratıcılık becerisini geliştirmek
Ders İçeriği Yaratıcı konsept, reklamda büyük fikir ve yaratıcı düşünme, görsel iletişim, görsel iletişimin öğeleri, reklam yazarlığı, reklam ve sözcükler, reklam stili, reklam yazım teknikleri, reklamda layout, tipografi, layout ve dizayn, basılı reklamlar, radyo reklamcılığı, tv reklamcılığı, Açıkhava reklamları, internet reklamcılığı; İletişim biçimi olarak reklamcılık, iletişim hedefleri, reklam nasıl çalışır, öğrenme, algı, dikkat, reklamda yaratıcı strateji geliştirilmesi- analiz unsurları, marka konumlandırma, Pazar ve rekabet, tüketici hedef kitle analizi, yaratıcı strateji planlama modelleri FCB, R&P, mesaj stratejisi (ne ve nasıl ifade), marka konumlandırmaya bağlı mesaj tipolojileri, yaratıcı yapım uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yaratıcı stratejiyi açıklar
2Yaratıcı strateji planlama sürecini analiz eder
3Yaratıcı reklam mesajı oluşturabilir
4Görsel iletişim materyallerini yorumlayabilir
5Farklı reklam ortamları için reklam tasarımı yapabilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0014 4 4     5    
ÖK 0024 4 4     5    
ÖK 0034 4 4     5    
ÖK 0044 4 4     5    
ÖK 0054         5    
Ara Toplam20 16 16     25    
Katkı403030000050000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FATMA YASA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 305 REKLAMDA YARATICILIK 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA YASA fucar@pau.edu.tr TUR A0407 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Reklamda yaratıcılık becerisini geliştirmek
İçerik Yaratıcı konsept, reklamda büyük fikir ve yaratıcı düşünme, görsel iletişim, görsel iletişimin öğeleri, reklam yazarlığı, reklam ve sözcükler, reklam stili, reklam yazım teknikleri, reklamda layout, tipografi, layout ve dizayn, basılı reklamlar, radyo reklamcılığı, tv reklamcılığı, Açıkhava reklamları, internet reklamcılığı; İletişim biçimi olarak reklamcılık, iletişim hedefleri, reklam nasıl çalışır, öğrenme, algı, dikkat, reklamda yaratıcı strateji geliştirilmesi- analiz unsurları, marka konumlandırma, Pazar ve rekabet, tüketici hedef kitle analizi, yaratıcı strateji planlama modelleri FCB, R&P, mesaj stratejisi (ne ve nasıl ifade), marka konumlandırmaya bağlı mesaj tipolojileri, yaratıcı yapım uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kampanya kavramı ve reklam kampanyaları
2 reklam kampanya süreci araştırma ve durum analizi
3 araştırma ve durum analizi, SWOT
4 R.K. Amacının belirlenmesi ve tahmini bütçeleme
5 Yaratıcı strateji hedef kitlenin belirlenmesi
6 yaratıcı strateji vaad ve vaad desteğinin belirlenmesi
7 yaratıcı strateji mesaj stratejilerinin belirlenmesi ve çekicilikler
8 Ara sınav
9 yaratıcı strateji çekicilikler
10 yaratıcı yapım uygulamaları Yaklaşım, ton ve formatlar
11 medya planlama
12 Uygulama ve değerlendirme
13 örnek reklam kampanyalarının değerlendirilmesi
14 örnek reklam kampanyalarının değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları