Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 301İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Araştırma yöntemleri, iletişim araştırmaları, reklam araştırmaları konularının incelenmesi ve bir iletişim araştırması projesinin nasıl hazırlanacağı ve değerlendirileceğinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Reklam ve halkla ilişkiler araştırmasının Rolü; iletişim araştırmalarının Temel Öğeleri; Araştırmaya Yönelik Stratejik Planlama; İkincil Araştırma; Örnekleme; Soru Formu Dizaynı; Anketler; Niteliksel Teknikler; Deney; Veri İşleme ve Analiz; içerik çözümlemesi (İçerik çözümlemesinde türler, içerik çözümleme tekniğinin öğeleri), Araştırma Raporunun Yazılması; Birleşik Araştırmalar; Mesaj Araştırması: Yayın, Basın; İzleyici Araştırmaları; Okuyucu Araştırmaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İletişim araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramları açıklayabilir
2İletişim araştırmaları sürecini değerlendirir
3İletişim alanında kullanılan farklı araştırma türlerini karşılaştırabilir ve uygulayabilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0014441 4  4  2 4 
ÖK 002443  4  4  2 4 
ÖK 003443  4  4    4 
Ara Toplam1212101 12  12  4 12 
Katkı443004004001040

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2HAYRULLAH YANIK
Detay 2022-2023 Bahar1HAYRULLAH YANIK
Detay 2021-2022 Bahar1HAYRULLAH YANIK
Detay 2020-2021 Bahar1HAYRULLAH YANIK
Detay 2019-2020 Bahar1NEVZAT İNAN
Detay 2018-2019 Bahar1EMEL DİKBAŞ TORUN
Detay 2017-2018 Bahar1EMEL DİKBAŞ TORUN
Detay 2016-2017 Bahar1KAMİL ORHAN
Detay 2015-2016 Bahar1SERKAN DOLMA
Detay 2015-2016 Bahar1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 301 İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HAYRULLAH YANIK hayrullahy@pau.edu.tr TUR A0407 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Araştırma yöntemleri, iletişim araştırmaları, reklam araştırmaları konularının incelenmesi ve bir iletişim araştırması projesinin nasıl hazırlanacağı ve değerlendirileceğinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Reklam ve halkla ilişkiler araştırmasının Rolü; iletişim araştırmalarının Temel Öğeleri; Araştırmaya Yönelik Stratejik Planlama; İkincil Araştırma; Örnekleme; Soru Formu Dizaynı; Anketler; Niteliksel Teknikler; Deney; Veri İşleme ve Analiz; içerik çözümlemesi (İçerik çözümlemesinde türler, içerik çözümleme tekniğinin öğeleri), Araştırma Raporunun Yazılması; Birleşik Araştırmalar; Mesaj Araştırması: Yayın, Basın; İzleyici Araştırmaları; Okuyucu Araştırmaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Reklam ve halkla ilişkiler araştırmasının Rolü;
2 iletişim araştırmalarının Temel Öğeleri;
3 Araştırmaya Yönelik Stratejik Planlama;
4 İkincil Araştırma;
5 Örneklem
6 Soru Formu Dizaynı;
7 Sınav
8 anketler
9 Deney
10 Veri İşleme ve Analiz;
11 Raporlama
12 içerik çözümlemesi (İçerik çözümlemesinde türler, içerik çözümleme
13 içerik çözümlemesi (İçerik çözümlemesinde türler, içerik çözümleme
14 Birleşik Araştırmalar;
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları