Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 311REKLAM YAZARLIĞI2 + 16. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Reklamda metin yazımı becerisini geliştirmek
Ders İçeriği Reklam Yaratıcı Stratejisi, Copy Platform-örnekler, reklam yazarı ve reklam dili, basılı reklam Metninin Yapısal Özellikleri, reklam metninde başlıklar, giriş, metninin geliştirilmesi, görsel iletişim ve layout, reklamda görsel öğeler, tv ve radyo reklam yazarlığı, reklam senaryosu, doğrudan postalama ve internette reklam yazarlığı, örnek ve uygulamaları anlatılır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Reklam metninin özelliklerini bilir
2Farklı reklam ortamları için farklı reklam metinleri yazabilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0012 2 5     5    
ÖK 0022 2 5     5    
Ara Toplam4 4 10     10    
Katkı202050000050000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FATMA YASA
Detay 2022-2023 Bahar1FATMA YASA
Detay 2021-2022 Bahar1FATMA YASA
Detay 2020-2021 Güz1FATMA YASA
Detay 2019-2020 Güz1FATMA YASA
Detay 2018-2019 Güz1FATMA YASA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 311 REKLAM YAZARLIĞI 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA YASA fucar@pau.edu.tr TUR A0406 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Reklamda metin yazımı becerisini geliştirmek
İçerik Reklam Yaratıcı Stratejisi, Copy Platform-örnekler, reklam yazarı ve reklam dili, basılı reklam Metninin Yapısal Özellikleri, reklam metninde başlıklar, giriş, metninin geliştirilmesi, görsel iletişim ve layout, reklamda görsel öğeler, tv ve radyo reklam yazarlığı, reklam senaryosu, doğrudan postalama ve internette reklam yazarlığı, örnek ve uygulamaları anlatılır.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları