Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 434GÖRSEL KÜLTÜR3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin kültür ve görsellik arasındaki ilişkiyi anlamasını, bu alanda araştırma yapmasını, görsel kültür ile ilgili olan farklı disiplinlere ilişkin yaklaşımları öğrenmesini ve tartışma ve yazma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu maksatla ders genelinde öğrenciler, farklı mecralarda karşılaşılan görüntülere, imgelere, nesne ve diğer görsel unsurlara ilişkin uygulayabilecekleri eleştirel yaklaşımlar ile tanışacak, alana ilişkin analiz yöntemlerini öğrenecek ve görsel kültürü yorumlayabileceklerdir. Buna ek olarak öğrencilerin basit kolaj tasarımlar ile ortaya yaratıcı bir çalışma koyabilme becerilerinin arttırılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği • Tarihsel bir yolculuk: Görme duyusu, Perspektif ve Görsellik • İmgenin Serüveni: İmge, İmaj ve İmgelem • Teknoloji ve Dijitalleşen imgeler: Görsel Kültür ve Medya • Modern Zamanlarda İmaj: Kevin Robbins, “Görmenin Kültür ve Politikası” • (Reklam Çözümlemeleri) • Görsel Kültürde Estetik ve Sanat • John Berger - “Görme Biçimleri” ve Güncel Görme Biçimleri • (Görsel Sanat Çözümlemeleri) • James Monaco - “Bir Film Nasıl Okunur?” • (Film Çözümlemeleri) • Görsel Kültüre ilişkin kuramsal yaklaşımlar – 1 • Görsel Kültüre ilişkin kuramsal yaklaşımlar – 2 • Görsel kültür ve Görsel Temsil • (Uygulama – Moodboard ve İnfografik)
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler, görsel kültürün ne olduğunu, neleri kapsadığını tanımlayabilir ve görsel kültür alanına ilişkin yorum ve tartışmalara hakkında bilgi sahibi olur.
2Öğrenciler görsel kültürün getirmiş olduğu çeşitliliği sınıflara ayırabilir ve medya içeriklerinde kültürel unsurların görünür olması noktasında yaratıcı bir düşünce geliştirir.
3Öğrenciler, Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerindeki temel unsurlar ve aşamalar hakkında bilgi sahibi olur.
4Öğrenciler, görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini analiz eder.
5Öğrenciler, sanat tarihinden ve güncel örnekler üzerinden kolaj uygulamasıyla kişisel bir “moodboard” ya da “infografik” yaratır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1NEVZAT İNAN
Detay 2022-2023 Bahar1NEVZAT İNAN
Detay 2021-2022 Bahar1NEVZAT İNAN
Detay 2020-2021 Bahar1NEVZAT İNAN
Detay 2019-2020 Bahar1NEVZAT İNAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 434 GÖRSEL KÜLTÜR 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi NEVZAT İNAN ninan@pau.edu.tr TUR A0019 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilerin kültür ve görsellik arasındaki ilişkiyi anlamasını, bu alanda araştırma yapmasını, görsel kültür ile ilgili olan farklı disiplinlere ilişkin yaklaşımları öğrenmesini ve tartışma ve yazma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu maksatla ders genelinde öğrenciler, farklı mecralarda karşılaşılan görüntülere, imgelere, nesne ve diğer görsel unsurlara ilişkin uygulayabilecekleri eleştirel yaklaşımlar ile tanışacak, alana ilişkin analiz yöntemlerini öğrenecek ve görsel kültürü yorumlayabileceklerdir. Buna ek olarak öğrencilerin basit kolaj tasarımlar ile ortaya yaratıcı bir çalışma koyabilme becerilerinin arttırılması amaçlanmaktadır.
İçerik • Tarihsel bir yolculuk: Görme duyusu, Perspektif ve Görsellik • İmgenin Serüveni: İmge, İmaj ve İmgelem • Teknoloji ve Dijitalleşen imgeler: Görsel Kültür ve Medya • Modern Zamanlarda İmaj: Kevin Robbins, “Görmenin Kültür ve Politikası” • (Reklam Çözümlemeleri) • Görsel Kültürde Estetik ve Sanat • John Berger - “Görme Biçimleri” ve Güncel Görme Biçimleri • (Görsel Sanat Çözümlemeleri) • James Monaco - “Bir Film Nasıl Okunur?” • (Film Çözümlemeleri) • Görsel Kültüre ilişkin kuramsal yaklaşımlar – 1 • Görsel Kültüre ilişkin kuramsal yaklaşımlar – 2 • Görsel kültür ve Görsel Temsil • (Uygulama – Moodboard ve İnfografik)
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları