Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 221TÜKETİM KÜLTÜRÜ3 + 03. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ders; öğrenciye tüketim sürecinin sosyal ve kültürel nitelikleri, tüketim kültürü ve tüketim toplumunun ideolojisi, tüketim aracılığıyla kurulan iletişim, tüketim ve yabancılaşma, boş zaman etkinlikleri, tv ve yarışma programları, reklamcılık ve pazarlama gibi güncel konular üzerine tüketim perspektifinden bütünlüklü ve eleştirel bir perspektif kazandırmayı hedeflemektedir.
Ders İçeriği Tüketim Kavramını Anlamlandırmak, Modern Tüketim Kavramının Doğuşu, Tüketimin Kuramsallaştırılması, Kültürel Üretim Süreci ve Yabancılaşma, Tüketim ve Semboller, Arzular, Kimlik ve Tüketim, Gösteri Olarak Meta, Hedonizm, Materyalizm Tüketim Toplumu ve İdeolojisi, Bir Tüketim Nesnesi Olarak Beden, Boş Zaman Etkinlikleri ve Tüketim, Reklamlar, TV ve Yarışma Programları Tüketim İlişkisi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tüketim Kültürü, tüketim toplumu kavramlarını anlama ve eleştirel bakış açısı geliştirebilme
2Tüketim pratiklerinin, gündelik ilişkiler ve iletişim alanıyla ilişkisini kavrar.
3Tüketim toplumunun gelişiminde simgesel üretim uzmanlarının (reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama uzmanları gibi) rolünü değerlendirir.
4Güncel tüketici eğilimlerini analiz etmeye yönelik olarak bir araştırma/izleme projesi yürütebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12323
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ALİ ALPER AKGÜN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 221 TÜKETİM KÜLTÜRÜ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ALİ ALPER AKGÜN aakgun@pau.edu.tr TUR A0407 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Ders; öğrenciye tüketim sürecinin sosyal ve kültürel nitelikleri, tüketim kültürü ve tüketim toplumunun ideolojisi, tüketim aracılığıyla kurulan iletişim, tüketim ve yabancılaşma, boş zaman etkinlikleri, tv ve yarışma programları, reklamcılık ve pazarlama gibi güncel konular üzerine tüketim perspektifinden bütünlüklü ve eleştirel bir perspektif kazandırmayı hedeflemektedir.
İçerik Tüketim Kavramını Anlamlandırmak, Modern Tüketim Kavramının Doğuşu, Tüketimin Kuramsallaştırılması, Kültürel Üretim Süreci ve Yabancılaşma, Tüketim ve Semboller, Arzular, Kimlik ve Tüketim, Gösteri Olarak Meta, Hedonizm, Materyalizm Tüketim Toplumu ve İdeolojisi, Bir Tüketim Nesnesi Olarak Beden, Boş Zaman Etkinlikleri ve Tüketim, Reklamlar, TV ve Yarışma Programları Tüketim İlişkisi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tüketim Olgusunun Kavramsallaştırılması için Tüketimle İlgili Zihinsel Şemanın Mevcut Bilgilerden Yola Çıkılarak Canlandırılması
2 Tüketim Olgusunun Kavramsallaştırılması için Tüketimle İlgili Zihinsel Şemanın Mevcut Bilgilerden Yola Çıkılarak Canlandırılması
3 Tüketimle İlgili İlişkisel Kavramsal Örüntü Ağının Oluşturulması
4 Tüketimle İlgili İlişkisel Kavramsal Örüntü Ağının Oluşturulması
5 Tüketimle İlgili İlişkisel Kavramsal Örüntü Ağının Oluşturulması
6 Değişen ve dönüşen ekonomik sistem içinde tüketime bakış ve tüketimin kuramsallaştırılması
7 Kapitalizm ve Kapitalizme Karşı Temel Eleştiriler
8 Kapitalist dönemler içinde tüketim olgusunun değişimi (1) Modern Dönem ve Dönemin Tüketim Anlayışı-1
9 Kapitalist dönemler içinde tüketim olgusunun değişimi (1) Modern Dönem ve Dönemin Tüketim Anlayışı-2
10 Kapitalist dönemler içinde tüketim olgusunun değişimi (2) Post-Modern Dönem ve Dönemin Tüketim Anlayışı
11 Kültürel- Ekonomik-sosyal Bir Olgu Olarak Tüketim
12 Tüketim Kültürü ve Tüketim Toplumu
13 Tüketim Kültürünün Temel bileşeni Olarak Reklam
14 Örnek Olay Çözümlemesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Robert Bocock (2014). Tüketim. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.Türkçe
Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları: Türkiye Medyasından Örüntüler (2009). Ütopya Yayınevi, AnkaraTürkçe
Sade/ce: Tüketim Olgusu Üzerine Denemeler (2015). Remzi Kitabevi, İstanbul. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları