Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ING 2300TEMEL İNGİLİZCE I10 + 01. Yarıyıl5,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin seviyesini alt-orta düzeye ulaştırmaktır. Öğrencilerden orta düzeyde dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenmeleri beklenir. Ayrıca, alt-orta düzeyde dil yapılarını ve sözcükleri metin ve bağlam düzeyinde inceleyebilmeleri amaçlanır.
Ders İçeriği Bu dersin içeriği öğrencilerin seviyesini alt- orta düzeye ulaştıracak temel dil bilgisi konularını kapsamaktadır. Bu düzeyde öğrenciler dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenirler ve alt-orta düzeyde dil yapılarını ve sözcükleri metin ve bağlam düzeyinde inceleyebilirler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1TEMEL İNGİLİZCE I dersi ile öğrenciler dil seviyelerini temel düzeyden orta düzeye çıkarmış olacaklardır.
2Günlük yaşamları, aileleri, meslekleri, evleri, odaları, mobilya, yiyecek, kıyafet, spor, hava durumu, mevsimler gibi konularda konuşur.
3 Farklı konularda okuduğu metinleri anlar, yorum tapar ve onlarla ilgili sorular sorar.
4 Temel dilbilgisi bilgisini geliştirir. İyelik ifadelerini, geniş zamanı, yeterlilik ifadelerini, sayılabilen ve sayılamayan isim kavramlarını, geçmiş zamanı, belirsiz zamirleri, sıfatların derecelendirilmesini, gereklilik ve zorunluluk ifadelerini, çok yeni bitmiş eylemleri yakın geçmiş zamanda anlatmayı geliştirir.
5Karşılıklı konuşmalar, telefon sohbetleri, mülakatlar, şarkılar ve radyo konuşmaları gibi dinleme materyallerini anlar, not alır ve bunlar hakkında soru sorar.
6Kartpostal, davetiye, başvuru formu, email, kişisel mektup ve resmi mektup yazar.
7 Çeşitli konularda bir rolü canlandırma aktivitelerine katılır ve o rolü oynar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001            5 
ÖK 002     5 55     
ÖK 0033             
ÖK 004 444          
ÖK 005            4 
ÖK 006           3  
ÖK 007              
Ara Toplam3444 5 55  39 
Katkı01110101100010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)1410140
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)111
Arasınav122
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






143

5,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz17MİNE ÖZÇELİK
Detay 2023-2024 Güz18GÜLSEN GÜLTEKİN ÇAKAR
Detay 2023-2024 Güz19HATİCE ALTUN
Detay 2023-2024 Güz20MİNE ESENLİK
Detay 2023-2024 Güz21ÖZNUR KUL SARICA
Detay 2023-2024 Güz21AYSUN AYKANAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ING 2300 TEMEL İNGİLİZCE I 10 + 0 17 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğretmen MİNE ÖZÇELİK mozcelik@pau.edu.tr YDYO A0003 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı öğrencilerin seviyesini alt-orta düzeye ulaştırmaktır. Öğrencilerden orta düzeyde dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenmeleri beklenir. Ayrıca, alt-orta düzeyde dil yapılarını ve sözcükleri metin ve bağlam düzeyinde inceleyebilmeleri amaçlanır.
İçerik Bu dersin içeriği öğrencilerin seviyesini alt- orta düzeye ulaştıracak temel dil bilgisi konularını kapsamaktadır. Bu düzeyde öğrenciler dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenirler ve alt-orta düzeyde dil yapılarını ve sözcükleri metin ve bağlam düzeyinde inceleyebilirler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 “Olmak” fiilinin olumlu ve olumsuz halleri, soru hali ve kısa cevaplar. İşaret sıfatları İyelik sıfatları, iyelik belirten ‘s takısı
2 Geniş Zaman Meslekleri tanıtma Sorular ve olumsuz haller Form doldurma
3 Vardır / Yoktur Miktar belirleyiciler Çoğullar Can-can’t modal fiilleri Olmak” fiilinin geçmiş zaman çekimi
4 Geçmiş zamanda fiil cümleleri Olumlu ve olumsuz halleri, soru hali ve kısa cevaplar Düzenli, düzensiz fiiller
5 Sayılabilen ve sayılamayan isimler İki sıfatın derecelendirilmesi Üç ve daha fazla sıfatın derecelendirilmesi
6 Şimdiki zaman Geniş zaman ile şimdiki zamanı kıyaslama Gelecek Zaman
7 Present Perfect Zaman (ever-never-just- already-yet- for-since zarflarının kullanımı) Perfect zaman ile geçmiş zamanı kıyaslama
8 Geniş zaman- Şimdiki zaman- geçmiş zaman -gelecek zaman Kim- Kimin
9 Geniş zaman ve şimdiki zaman Sahip olma fiili Geçmiş zamanda süreklilik
10 Miktar belirleyiciler Artikeller Fiilimsiler Gelecek zaman, will modal fiili ve gelecek için kullanılan şimdiki zaman
11 Present Perfect Zaman (for- since- always- ever-never zarflarının kullanımı) Perfect zaman ile geçmiş zamanı kıyaslama Ne gibi sorusu İki sıfatın derecelendirilmesi Üç ve daha fazla sıfatın derecelendirilmesi
12 Have to/ don’t have to / Had to/ didn’t have to Should/ must modal fiilleri Mişli geçmiş zaman, dili geçmiş zaman ve Geçmiş zamanda süreklilik zamanları
13 Edilgen cümle yapısı Present Perfect Continuous and Present Perfect Simple zamanlarının kullanımları
14 Tip 1 Koşul cümlecikleri Tip 2 Gerçek dışı koşul cümlecikleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev10Ödev
Kısa Sınav10Kısa Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları