Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RSO 341ENDÜSTRİYEL TASARIMA GİRİŞ2 + 05. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Endüstriyel tasarım, ürün-insan ilişkisinin görsel, fiziksel, bilişsel ve işlevsel ara yüzünün kurgulanmasını olduğu kadar, günümüz teknolojisinin sunduğu olanak ve kısıtlamaların ürün ve/veya sistem bazında yorumlanmasını da içeren yaratıcı bir endüstriyel disiplin etkinliğini kazandırmayı amaçlar. Sonuçta öğrencinin yaratıcı, işlevsel ve seri olarak üretimi yapılabilir ürünleri tasarlayabilmesine yönelik bilgiler kazandırmayı amaçlar.
Ders İçeriği Yaratıcılık, sanat, tasarım, endüstri ve üretim kavramlarına yönelik bilgiler. Endüstriyel tasarım, ürün-insan ilişkisinin görsel, fiziksel, bilişsel ve işlevsel ara yüzünün kurgulanmasına yönelik bilgiler, Teknoloji ve gelişimi, günümüz teknolojisinin sunduğu olanak ve kısıtlamaların ürün ve/veya sistem bazında yorumlanmasını da içeren yaratıcı bir endüstriyel disiplin etkinliğini kazandıran bilgiler, Yaratıcı, işlevsel ve seri olarak üretimi yapılabilir ürünleri tasarlayabilmesine yönelik çizimsel bilgiler, Tasarım uygulamaları,
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sanatsal ve Bilimsel hırsızlığın (intihal) çirkinliğini, kötülüğünü ve hukuki sorumluluğunu öğrenir. Ayrıca yaratıcılığa olan olumsuz etkilerini kavrar.
2Yaratıcılığın önemini kavrar. Yaratıcı düşünme ve tasarımda yaratım süreçlerine dair bilgi sahibi olur ve yorumlama yapabilir.
3Sanatın ve tasarımın ne olduğunu bilir ve tanımlayabilir
4Endüstri ve üretim kavramlarına yönelik tarihi gelişim süreci içersinde temel bilgilere sahip olur.
5Endüstri ve üretim dünyasında farklı teknik ve malzemelerinin bilgisine sahip olur ve kullanır.
6Temel üretim ve çoğaltım yapma bilgisine sahip olur ve uygulayabilir.
7Tasarım ortamlarıyla ilgili bilgilere ve disiplinine sahip olur.
8Eğitimciliğik formasyonu kapsamında tasarım eğitimiyle ilgili bilgi ve deneyimlere sahip olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0014444455555555
ÖK 0024545555555555
ÖK 0035555555555555
ÖK 0044545554444444
ÖK 0054444444444444
ÖK 0063433333333333
ÖK 0074444433233333
ÖK 0085555555555555
Ara Toplam33363335353534333434343434
Katkı4544444444444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1KADİR ÖZKAYA
Detay 2021-2022 Bahar1KADİR ÖZKAYA
Detay 2021-2022 Güz1KADİR ÖZKAYA
Detay 2020-2021 Güz1KADİR ÖZKAYA
Detay 2019-2020 Güz1İZZETTİN FAZIL AKIN
Detay 2018-2019 Güz1KADİR ÖZKAYA
Detay 2017-2018 Güz1KADİR ÖZKAYA
Detay 2016-2017 Güz2AŞKINER GÜNGÖR
Detay 2016-2017 Güz4ÖZCAN MUTLU
Detay 2016-2017 Güz5ALİYE AYÇA SUPÇİLLER
Detay 2016-2017 Güz7HACER GÜNER GÖREN
Detay 2016-2017 Güz8CAN BERK KALAYCI
Detay 2016-2017 Güz9OLCAY POLAT
Detay 2015-2016 Güz1OSMAN KULAK
Detay 2015-2016 Güz2AŞKINER GÜNGÖR
Detay 2015-2016 Güz3SEMİH COŞKUN
Detay 2015-2016 Güz4ÖZCAN MUTLU
Detay 2015-2016 Güz5ALİYE AYÇA SUPÇİLLER
Detay 2015-2016 Güz7HACER GÜNER GÖREN
Detay 2015-2016 Güz8CAN BERK KALAYCI
Detay 2014-2015 Güz1OSMAN KULAK
Detay 2014-2015 Güz2AŞKINER GÜNGÖR
Detay 2014-2015 Güz3SEMİH COŞKUN
Detay 2014-2015 Güz4ÖZCAN MUTLU
Detay 2014-2015 Güz5ALİYE AYÇA SUPÇİLLER
Detay 2014-2015 Güz7HACER GÜNER GÖREN
Detay 2014-2015 Güz8CAN BERK KALAYCI
Detay 2011-2012 Güz1AHMET ÖZER
Detay 2010-2011 Güz1AHMET ÖZER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RSO 341 ENDÜSTRİYEL TASARIMA GİRİŞ 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KADİR ÖZKAYA kadirozkaya@pau.edu.tr MUH B0130 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Endüstriyel tasarım, ürün-insan ilişkisinin görsel, fiziksel, bilişsel ve işlevsel ara yüzünün kurgulanmasını olduğu kadar, günümüz teknolojisinin sunduğu olanak ve kısıtlamaların ürün ve/veya sistem bazında yorumlanmasını da içeren yaratıcı bir endüstriyel disiplin etkinliğini kazandırmayı amaçlar. Sonuçta öğrencinin yaratıcı, işlevsel ve seri olarak üretimi yapılabilir ürünleri tasarlayabilmesine yönelik bilgiler kazandırmayı amaçlar.
İçerik Yaratıcılık, sanat, tasarım, endüstri ve üretim kavramlarına yönelik bilgiler. Endüstriyel tasarım, ürün-insan ilişkisinin görsel, fiziksel, bilişsel ve işlevsel ara yüzünün kurgulanmasına yönelik bilgiler, Teknoloji ve gelişimi, günümüz teknolojisinin sunduğu olanak ve kısıtlamaların ürün ve/veya sistem bazında yorumlanmasını da içeren yaratıcı bir endüstriyel disiplin etkinliğini kazandıran bilgiler, Yaratıcı, işlevsel ve seri olarak üretimi yapılabilir ürünleri tasarlayabilmesine yönelik çizimsel bilgiler, Tasarım uygulamaları,
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Endüstri, Ürün ve Tasarım Kavramları
2 Mühendis ve Tasarım İlişkisi, Buluş ve Tasarımın Farklılıkları
3 Tasarımın Uygarlıkla İlişkisi
4 Tasarım Yapma
5 Tasarımda Esin Kaynakları
6 Tasarım Yönetimi
7 Ürün Yaşam Döngüsü, Ürün Planlama
8 Tasarımda İletişim ve Sembolizm
9 Teknolojinin Tasarıma Etkisi
10 Malzemenin Tasarıma Etkisi
11 Malzeme - Üretim - Tasarım İlişkisi
12 Tasarım Sürecinde Malzeme Seçimi
13 Ürün Kimliği Oluşturmada Malzemenin Etkisi
14 Herkes İçin Tasarım, Tasarımda Kullanılabilirlik ve Sürdürülebilirlik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
BAYAZIT, N. (2004). Tasarlama Kuramları ve Metotları. Birsen Yayınevi, İstanbul, 308 s.Türkçe
FINDIK, F. (2016). Malzeme ve Tasarım. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 392 s.Türkçe
PAHL, G., BEITZ, W., FELDHUSEN, J., GROTE, K.H. (2010). Mühendislik Tasarımı: Sistematik Yaklaşım (Çeviren: H.R. BÖRKLÜ). Hatiboğlu Basım Yayın, Yayın No: 152, Ankara, 620 s.Türkçe
HURST, K. (2006). Mühendislik Tasarım İlkeleri (Çeviren: F. İnaltekin). Bileşim Yayınları, Yayın No:219, Ankara, 175 s.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları