Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBKY 417YURTTAŞLIK VE SİYASET3 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Modern siyasal yapıda bireylerin devlet ile ilişkisinde kamusal anlamda yurttaş kimliğini nasıl, hangi araçlarla ve niçin taşıması gerektiğini kavrar ve devlet-yurttaş ilişkisinin nasıl sorgulanacağını analiz eder .
Ders İçeriği Yurttaş ve yurttaşlık kavramlarına ilişkin (Eski Yunandan modern çağa) temel bilgilerin aktarılması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yurttaş kavramının içeriğini somutlaştırır ve tarihsel süreçte geçirdiği aşamaları kavrar
2Yurttaşlığın gelişiminde sivil toplum ve hak kavramlarının önemli olduğunun farkına varır
3Küreselleşme sonrasında siyasal yapılarda yaşanan gelişme ve dönüşüm süreçlerini kavrar
4Çok kültürlülüğü ve buna bağlı olarak demokrasi kavramının içeriğini belirleyen etkenleri ifade eder
5Türk ulus-devletleşme sürecinde demokratik/katılımcı yurttaşlık kültürünün eksikliğinin nedenlerini kavrar ve analiz eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001       1   
ÖK 002  2        
ÖK 003    3    33
ÖK 004   4   4   
ÖK 00555   5     
Ara Toplam552435 5 33
Katkı11011101011

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Güz2İSMET PARLAK
Detay 2009-2010 Güz3İSMET PARLAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBKY 417 YURTTAŞLIK VE SİYASET 3 + 0 2 Türkçe 2013-2014 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. İSMET PARLAK iparlak@pau.edu.tr İİBF AB112 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Modern siyasal yapıda bireylerin devlet ile ilişkisinde kamusal anlamda yurttaş kimliğini nasıl, hangi araçlarla ve niçin taşıması gerektiğini kavrar ve devlet-yurttaş ilişkisinin nasıl sorgulanacağını analiz eder .
İçerik Yurttaş ve yurttaşlık kavramlarına ilişkin (Eski Yunandan modern çağa) temel bilgilerin aktarılması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş: Sosyo politik bir kimlik olarak yurttaşlık modelleri
2 Yurttaşlığın tarihsel dönüşümü: Antik yurttaşlık (Sparta ve Atina yurttaşlığı)
3 Yurttaşlığın tarihsel dönüşümü: Roma’da yurttaşlık
4 Ortaçağ'da kent yurttaşlığı
5 Aydınlanma ve Devrimler çağında yurttaşlık
6 Ulus-devlet ve yurttaşlık
7 Fransa ve Almanya’da yurttaşlığın oluşumu
8 Yurttaşlık tipolojileri
9 Yeni sağ ve küreselleşme sonrasında yurttaş kavramı
10 Küreselleşen kapitalizm ve çokkültürlülük
11 Çokkültürlü yurttaşlık
12 Yurttaş kavramının devlet- sivil toplum ve kamusal alan ile ilişkisi
13 Türkiye’de yurttaşlık: Erken cumhuriyet yıllarında
14 Türkiye’de yurttaşlık: Çok kültürlü ve anayasal yurttaşlık
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Derek Heater, Yurttaşlığın Kısa Tarihi, Çev:M.Delikara Üst, Ankara: İmge, 2007Türkçe
2. Ayşe Kadıoğlu, Vatandaşlığın Dönüşümü, İstanbul: Metis Yayınları, 2005Türkçe
3. Füsun Üstel, Yurttaşlık ve Demokrasi, Ankara: Dost Yayınevi, 1999Türkçe
4. Erdem KAFTAN, “Küresel Kapitalizmin Sonucu: Çok Kültürlü Yurttaşlık Mı, Kültürel Kimliklerle Bölünmüş Yurttaş Mı?”, PAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans TeziTürkçe
5. Michael Billig, "Postmodernlik ve Kimlik" (Banal Kimlik adlı eserin içinde, blogda paylaşılmıştır) Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları