Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 419HALKLA İLİŞKİLER3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin temel amacı, halkla ilişkilerde kullanılan temel kavram, yöntem, ilke ve araçları açıklamaktır.Halkla ilişkilerle ilgili temel araştırmaları yapma, halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.
Ders İçeriği Halkla İlişkiler tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi, halkla İlişkilere yakın kavramlar, halkla ilişkilere yakın kavramlar, sosyal sorumluluk, toplam kalite yönetimi, örgüt kültürü ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde etkin iletişim, halkla ilişkilerde temel ilkeler ve amaçlar, halkla ilişkilerde örgüt imajı, kimliği ve itibarı ilişkileri, halkla ilişkiler bölümünün örgütlenmesi, halkla ilişkilerde planlama ve yönetim, halkla ilişkilerde hedef kitle, halkla ilişkilerde iletişim araçları, halkla ilişkilerde etik, halkla ilişkilerde etkili sunuş teknikleri ve beden dili, Türkiye’de başarılı halkla ilişkiler uygulamaları, dünya’da başarılı halkla ilişkiler uygulamaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkiler programının amaçlarını tanımlar.
2Halkla ilişkiler programının hazırlanmasında dikkate alınması gereken ilkeleri tanımlar.
3İşletme imajının oluşturulması ve işletme ile hedef kitlesi arasında olumlu bir iletişim kurmak için halkla ilişkiler programları hazırlar
4İşletmeler tarafından yapılan Halkla İlişkiler programlarını yorumlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00153334455344
ÖK 00254235454524
ÖK 00355334455344
ÖK 00454245554524
Ara Toplam2016101318172018161216
Katkı54335455434

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1SÜLEYMAN BARUTÇU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 419 HALKLA İLİŞKİLER 3 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SÜLEYMAN BARUTÇU sbarutcu@pau.edu.tr İİBF C0204 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dersin temel amacı, halkla ilişkilerde kullanılan temel kavram, yöntem, ilke ve araçları açıklamaktır.Halkla ilişkilerle ilgili temel araştırmaları yapma, halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.
İçerik Halkla İlişkiler tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi, halkla İlişkilere yakın kavramlar, halkla ilişkilere yakın kavramlar, sosyal sorumluluk, toplam kalite yönetimi, örgüt kültürü ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde etkin iletişim, halkla ilişkilerde temel ilkeler ve amaçlar, halkla ilişkilerde örgüt imajı, kimliği ve itibarı ilişkileri, halkla ilişkiler bölümünün örgütlenmesi, halkla ilişkilerde planlama ve yönetim, halkla ilişkilerde hedef kitle, halkla ilişkilerde iletişim araçları, halkla ilişkilerde etik, halkla ilişkilerde etkili sunuş teknikleri ve beden dili, Türkiye’de başarılı halkla ilişkiler uygulamaları, dünya’da başarılı halkla ilişkiler uygulamaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Halkla İlişkiler tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi
2 Halkla İlişkilere yakın kavramlar
3 Sosyal sorumluluk, toplam kalite yönetimi, örgüt kültürü ve halkla ilişkiler
4 Halkla ilişkilerde etkin iletişim
5 Halkla ilişkilerde temel ilkeler ve amaçlar
6 Halkla ilişkilerde örgüt imajı, kimliği ve itibarı ilişkileri
7 Halkla ilişkiler bölümünün örgütlenmesi
8 Halkla ilişkilerde planlama ve yönetim
9 Halkla ilişkilerde hedef kitle
10 Halkla ilişkilerde iletişim araçları
11 Halkla ilişkilerde etik
12 Halkla ilişkilerde etkili sunuş teknikleri ve beden dili
13 Türkiye’de başarılı halkla ilişkiler uygulamaları
14 Dünya’da başarılı halkla ilişkiler uygulamaları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sabuncuoğlu, Z. (2016) İşletmelerde Halkla İlişkiler, Alfa Aktüel,Bursa Türkçe
Çamdereli, M., Okay, A., Karadoğan E. (2003) , Halka İlişkiler Kitabı, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Yayınları, İstanbulTürkçe
Seitel, F. P. (2013) The Practice of Public Relations,12th Edition,Upper Saddle River, NJ: Pearson Education. English
Tengilimoğlu, D., & Öztürk, Y. (2016). İşletmelerde halkla ilişkiler. Seçkin Yayıncılık, AnkaraTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları