Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 404ULUSLARARASI PAZARLAMA3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Uluslar arası pazarlama günümüz dinamik dünyasında hayatta kalmak ve büyümek isteyen firmalar için gerekli bir hal almıştır. Dünya pazarları değişiyor. Bir yandan yeni rakipler ortaya çıkarken öte yandan eski rakipler birleşmeler, ele geçirmeler ve bütünleşmelerle güç kazanıyor. Küresel köy küresel pazaryerine dönüşüyor. Bu dersin amacı, uluslar arası pazarlamadaki zorluk ve fırsatları tanıtmaktır.
Ders İçeriği 1. Giriş: Uluslararası pazarlama kavramı 2. Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler 3. Uluslararası ticaret teorileri 4. Uluslararası pazarlama stratejisi 5. Uluslararası ürün politikaları 6. Dağıtım: dış pazarlara giriş metotları 7. Uluslararası pazarda fiyatlandırma 8. Uluslararası tutundurma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslar arası pazarlamaya ilişkin temel kavramları öğrenir.
2Uluslar arası pazar çevresini tanır.
3Uluslar arası pazarlama yönetiminin öğrenir.
4Dış pazarlar giriş yöntemlerinin öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2022-2023 Bahar4SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2022-2023 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2021-2022 Yaz1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2021-2022 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2021-2022 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2020-2021 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2020-2021 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2019-2020 Yaz1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2019-2020 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2019-2020 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2018-2019 Yaz1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2018-2019 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2018-2019 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2017-2018 Yaz1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2017-2018 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2017-2018 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2016-2017 Yaz1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2016-2017 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2016-2017 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2015-2016 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2015-2016 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2014-2015 Yaz1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2014-2015 Yaz1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2014-2015 Bahar4AHMET BARDAKCI
Detay 2014-2015 Bahar3AHMET BARDAKCI
Detay 2014-2015 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2014-2015 Bahar1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar3SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2013-2014 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2013-2014 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2012-2013 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2011-2012 Yaz2AHMET BARDAKCI
Detay 2011-2012 Yaz1AHMET BARDAKCI
Detay 2011-2012 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2010-2011 Yaz1AHMET BARDAKCI
Detay 2010-2011 Bahar4AHMET BARDAKCI
Detay 2010-2011 Bahar3AHMET BARDAKCI
Detay 2009-2010 Yaz1AHMET BARDAKCI
Detay 2009-2010 Bahar2AHMET BARDAKCI
Detay 2009-2010 Bahar1AHMET BARDAKCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 404 ULUSLARARASI PAZARLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SÜLEYMAN BARUTÇU sbarutcu@pau.edu.tr İİBF AB117 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Uluslar arası pazarlama günümüz dinamik dünyasında hayatta kalmak ve büyümek isteyen firmalar için gerekli bir hal almıştır. Dünya pazarları değişiyor. Bir yandan yeni rakipler ortaya çıkarken öte yandan eski rakipler birleşmeler, ele geçirmeler ve bütünleşmelerle güç kazanıyor. Küresel köy küresel pazaryerine dönüşüyor. Bu dersin amacı, uluslar arası pazarlamadaki zorluk ve fırsatları tanıtmaktır.
İçerik 1. Giriş: Uluslararası pazarlama kavramı 2. Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler 3. Uluslararası ticaret teorileri 4. Uluslararası pazarlama stratejisi 5. Uluslararası ürün politikaları 6. Dağıtım: dış pazarlara giriş metotları 7. Uluslararası pazarda fiyatlandırma 8. Uluslararası tutundurma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Uluslararası Pazarlama, Küresel Pazarlama Kavramları, İhracat ve İthalat Süreçleri
2 Küresel Pazarlamaya Giriş
3 Küresel Ekonomik Çevre, Küresel Ticaret Çevresi
4 Toplumsal ve Kültürel Çevre, Politik ve Yasal Çevre
5 Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazar/Pazarlama Araştırması
6 Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma-İthalat, İhracat,
7 Dış Ticaretin Finansmanı ve Ödeme Şekilleri, Dışkaynak Kullanımı
8 Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri
9 Küresel Pazarlarda Ürün Karması ve Marka
10 Fiyatlandırma Kararları ve Teslim Şekilleri
11 Küresel Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
12 Küresel Pazarlarda İletilşim ve Tutundurma Karması: Reklam-Halkla İlişkiler
13 Küresel Pazarlarda İletilşim ve Tutundurma Karması: Satış Promosyonu-Kişisel Satış-Doğrudan Pazarlama vd.
14 Küresel Pazarlarda Digital Devrim
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir 416-821-1-SM.pdfTürkçe416-821-1-SM.pdf28.02.2024 09:38:37
Dosya İndir 416-821-1-SM.pdfTürkçe416-821-1-SM.pdf28.02.2024 09:38:37
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
KÜRESEL PAZARLAMA - Global Marketing (2015) Warren J. Keegan, Mark C. Green, Pearson, Editör: Rezan Tatlıdir, NOBEL Akademik YayıncılıkTürkçe
Karafakıoğlu, M. (2012) Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Basın YayımTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları