Hafta | Konular |
1 |
Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği-Felsefenin alanları
Epistemoloji-
|
2 |
Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık
|
3 |
Eğitimin tanımı-Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki-Felsefenin eğitime katkıları
|
4 |
Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel)
Eğitim felsefesinin tanımı-içeriği-amacı
|
5 |
Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar:
İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel) –Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim
|
6 |
Daimicilik Eğitim Akımı
Esasicilik Eğitim Akımı
iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması
|
7 |
J.Jack Rousseau ve Naturalizm
Naturalist Eğitim Akımı
|
8 |
Diyalektik materyalizm (+K.Marks)
Diyalektik yetişek
Politeknik Eğitim
|
9 |
VİZE HAFTASI
|
10 |
Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim
İlerlemecilik
|
11 |
Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi
|
12 |
Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus)
Açık Okul Sistemi
|
13 |
Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida) Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması Foucault
|
14 |
Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler:
1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar
2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı
|