Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5005YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Yaşamboyu öğrenmenin önemini ve gerekliliğini anlamak. Yaşamboyu öğrenme sürecinin türlerini ve özelliklerini öğrenmek.
Ders İçeriği Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimi ile ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vb.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişimi; Türk Eğitim Sistemi'nde hayat boyu öğrenme uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yetişkin eğitiminin tanımını, kapsamını ve temel ilkelerini bilme.
2Yetişkin eğitimi ile ilişkili kavramlar hakkında bilgi sahibi olma.
3Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilme.
4Yetişkin eğitimi ile ilgili yaklaşım, model, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olma.
5Hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişimini bilme.
6Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1KAZIM ÇELİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5005 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KAZIM ÇELİK kcelik@pau.edu.tr EGT A0232-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Yaşamboyu öğrenmenin önemini ve gerekliliğini anlamak. Yaşamboyu öğrenme sürecinin türlerini ve özelliklerini öğrenmek.
İçerik Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimi ile ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vb.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişimi; Türk Eğitim Sistemi'nde hayat boyu öğrenme uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yetişkin eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili temel kavramlar
2 Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri
3 Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri
4 Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller
5 Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikler
6 Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı
7 Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri
8 Ara Sınav
9 Yaşam Boyu Öğrenmenin dünyadaki tarihi gelişimi
10 Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi
11 Yaşam Boyu Öğrenme becerileri
12 Yaşam Boyu Öğrenmede aile ve toplumun rolü
13 Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları
14 Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ereş, F. (Ed) vd. (2019). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları