Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 4002ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 22 + 68. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro öğretim uygulamalarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmektir.
Ders İçeriği Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders Ön Koşul OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
2Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
3Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
4Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
5Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder.
6Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar.
7Amaca uygun değerlendirme yapar
8Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından öz değerlendirme yapar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Ödevler12828
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12828
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)14848
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar39ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2023-2024 Bahar40ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2023-2024 Bahar41ATİ MERÇ
Detay 2023-2024 Bahar42TAMER AYDEMİR
Detay 2023-2024 Bahar43GİZEM ERGİN
Detay 2022-2023 Bahar51ATİ MERÇ
Detay 2022-2023 Bahar52ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2022-2023 Bahar53MERVE KOCAGÜL
Detay 2022-2023 Bahar54ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2022-2023 Bahar55TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar44ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2021-2022 Bahar45ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2021-2022 Bahar46TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar47AYTUĞ ÖZALTUN ÇELİK
Detay 2021-2022 Bahar48MERVE KOCAGÜL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2 + 6 39 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT ofirat@pau.edu.tr EGT A0214 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro öğretim uygulamalarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmektir.
İçerik Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri inceleme, sınıf ortamını gözleme
2 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda tüm gelişim alanlarını gözleme ve değerlendirme
3 Anektod kaydı tutma, anektod kayıtlarını ABC kaydına dönüştürme, hedef davranışı belirleme, sınıf öğretmeninden etkinlikler hakkında bilgi alma, öğretmen denetiminde etkinliklere katılma
4 Sosyal beceri programını hazırlama, öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak ders planı ve araç gereç hazırlama ve uygulama
5 Sosyal beceri programının son düzeltmelerini yaparak uygulamaya başlama, ders planı hazırlama, araç gereç hazırlama ve planı uygulama
6 Sosyal beceri planını uygulama, sonuçlarını kaydetme ve grafiğe işleme, ders planı hazırlama, araç gereç hazırlama ve planı uygulama
7 Kaba değerlendirme formu sonuçlarına göre öğretimini yapacağı bir kavram seçme, seçtiği kavram için öğretim programı hazırlama, sosyal beceri planını uygulama, sonuçlarını kaydetme ve grafiğe işleme
8 Ders planı hazırlama, araç-gereç hazırlama, planı uygulama, sosyal beceri planını uygulama, sonuçlarını kaydetme ve grafiğe işleme, kavram öğretim planını öğretim elemanına sunarak onayını alma
9 Ders planı hazırlama, araç-gereç hazırlama, planı uygulama, sosyal beceri planını uygulama, sonuçlarını kaydetme ve grafiğe işleme, kavram öğretim programını uygulama
10 Ders planı hazırlama, araç-gereç hazırlama, planı uygulama, sosyal beceri planını uygulama, sonuçlarını kaydetme ve grafiğe işleme, kavram öğretim planını uygulama, günlük verileri kaydetme ve grafiğe işleme
11 Ders planı hazırlama, araç-gereç hazırlama, planı uygulama, sosyal beceri planını uygulama, sonuçlarını kaydetme ve grafiğe işleme, kavram öğretim planını uygulama, günlük verileri kaydetme ve grafiğe işleme
12 Ders planı hazırlama, araç-gereç hazırlama, planı uygulama, sosyal beceri planını uygulama, sonuçlarını kaydetme ve grafiğe işleme, kavram öğretim planını uygulama, günlük verileri kaydetme ve grafiğe işleme
13 Ders planı hazırlama, araç-gereç hazırlama, planı uygulama, sosyal beceri planını uygulama, sonuçlarını kaydetme ve grafiğe işleme, kavram öğretim planını uygulama, günlük verileri kaydetme ve grafiğe işleme
14 Sosyal beceri ve kavram öğretim planlarının dönem sonu raporlarını yazma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Öğretmenlik Uygulaması KılavuzuTürkçe
Erbaş, Tekin-İftar, E., & Kırcaali-İftar, G. İşlevsel değerlendirme. Kök Yayıncılık.Türkçe
Tekin-İftar, E. & Kırcaaali-İftar, G. Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Vize Yayıncılık.Türkçe
Öncül, N. & Çiftçi-Tekinarslan, İ. Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 1. Vize Yayıncılık.Türkçe
Erbaş, D. & Yücesoy-Özkan, Ş. Uygulamalı davranış analizi. Pegem Akademi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları