Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 3011EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
Ders İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verme; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yerini bilir
2Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir
3Ölçme sonuçlarına karışabilecek hata kaynakları ve türlerini bilir
4Ölçme araçlarında bulunması gereken psikometrik özellikleri ayırt eder
6Sonuç odaklı ölçme araçları geliştirr
7Süreç odaklı ölçme araçları geliştirir
8 Test ve Madde istatistiklerini hesaplar ve yorumlar
5Bir ölçme aracının psikometrik özellikleri hakkında kanıt toplar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2022-2023 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2021-2022 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2020-2021 Güz6EREN CAN AYBEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 3011 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2 + 0 4 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. METİN YAŞAR myasar@pau.edu.tr EGT A0232-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
İçerik Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verme; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme ve Değerlendirme süreci
2 Ölçme ve Değerlendirmenin Eğitim sürecindeki Rolü
3 Ölçme değerlendirmede Temel Kavramlar
4 Ölçme ve değerlendirmede geçerlilik
5 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı g3çerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
6 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı g3çerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
7 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı geçerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
8 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
9 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
10 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
11 Ölçme ve değerlendirmede Kullanışlılık
12 Testler ve değerlendirme
13 Testler ve değerlendirme
14 Testler ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları