Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 2002ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar
2Öğretim teknolojilerini sınıflandırır
3Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir
4Farklı okuryazarlıkları tanır
5Bilgi teknolojilerini, farklı okuryazarlık becerileri temelinde kullanır
6Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır
7Nesne ambarı oluşturmanın önemini takdir eder
8Öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri kullanarak değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar6TAYFUN TANYERİ
Detay 2022-2023 Bahar8SERHAT SÜRAL
Detay 2021-2022 Bahar8GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2020-2021 Bahar3SERHAT SÜRAL
Detay 2019-2020 Bahar3AHMET KANMAZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 2002 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2 + 0 6 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAYFUN TANYERİ ttanyeri@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
İçerik Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve dersin tanıtılması
2 Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Öğretim Teknolojisi ve Eğitim Teknolojisi Kavramları
3 Öğretim Teknolojileri ve İletişim
4 Mesaj Tasarımı
5 Görsel Tasarım İlkeleri
6 Öğretim Araç-Gereçleri
7 Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-Öğrenme
8 Ara Sınav
9 Materyal tasarımında yapay zeka uygulamaları
10 Etkileşimli Materyal Hazırlama Uygulamaları
11 Etkileşim Araçları
12 Etkileşim Araçlarını Materyallere ekleme
13 Materyal Hazırlamada Web Araçları
14 Dersin değerlendirilmesi, öğrenci görüşleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Kısa Sınav20Kısa Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları