Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5017İŞ VE MESLEK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Zihin yetersizliği olan bireylerin yetişkinliğe geçişi, geçiş planının hazırlanması, işe yerleştirilmesi ve işte izlenmesine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Ders İçeriği İş ve meslek becerileri; özel gereksinimli bireylerin istihdamlarının yaygınlığı; iş ve meslek becerilerinin özellikleri; özel gereksinimli bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimi; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili yaklaşımlar; iş ve meslek becerilerinin öğretiminde yöntemler; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili araştırmalar; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamalar; iş ve meslek becerilerinin öğretimi için geçiş planı hazırlama; iş ve meslek ile ilgili gerekli becerileri kazandırma; özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe hazırlama; özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe yerleştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yetişkinliğe geçişle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
2Yetişkinliğe geçiş sürecinde dünyadaki uygulamaları betimleyebilecektir.
3Bireyselleştirilmiş geçiş planı (BGP) hazırlama sürecini betimleyebilecektir.
4İşe yerleştirmeden önce bireyi, iş yaşamına hazırlamayla ilgili becerileri betimleyebilecektir.
5İstihdam ve bireyi işte izleme sürecini betimleyebilecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2022-2023 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2021-2022 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5017 İŞ VE MESLEK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT ofirat@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Zihin yetersizliği olan bireylerin yetişkinliğe geçişi, geçiş planının hazırlanması, işe yerleştirilmesi ve işte izlenmesine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması.
İçerik İş ve meslek becerileri; özel gereksinimli bireylerin istihdamlarının yaygınlığı; iş ve meslek becerilerinin özellikleri; özel gereksinimli bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimi; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili yaklaşımlar; iş ve meslek becerilerinin öğretiminde yöntemler; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili araştırmalar; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamalar; iş ve meslek becerilerinin öğretimi için geçiş planı hazırlama; iş ve meslek ile ilgili gerekli becerileri kazandırma; özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe hazırlama; özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe yerleştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Zihin yetersizliği olan yetişkinler ve özellikleri
2 Zihin yetersizliği olan yetişkinler ve özellikleri (Devam)
3 Başarılı bir yetişkinlik dönemine hazırlanmanın ipuçları
4 Mesleki eğitime ilişkin temel kavramlar
5 Okul dönemi ve okul sonrası dönemde mesleki eğitim olanakları
6 Okul dönemi ve okul sonrası dönemde mesleki eğitim olanakları (Devam)
7 Kariyer Eğitimi
8 Kariyer Eğitimi (Devam)
9 İstihdam modelleri
10 İstihdam modelleri (Devam)
11 Çalışma yaşamı
12 Çalışma yaşamı (Devam)
13 Örnek bir mesleki eğitim uygulamasının kuruluş ve işleyişi
14 Dersin konusu ile ilgili gerçekleştirilmiş araştırmaların incelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Cavkayter,A. & Artar, T. M. (Eds.). (2019). Zihin Yetersizliği Olan Bireyler İçin İş ve Meslek Eğitimi. Eğiten Kitap.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları