Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5003İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları kullanmalarını sağlamak ve öğretim hizmetlerinin kalitesi ile öğretim yöntem ve teknikleri arasında bağlantı kurmak, öğrencilere öğretim programına uygun öğretme-öğrenme süreçlerini, içerik düzenleme, uygulama yeteneklerini ve uygulama fırsatlarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Temel kavramlar: ilköğretimin amaçları, ilköğretim ilkeleri, ilköğretim programın uygulanması ile ilgili genel esaslar; ilköğretim öğretim programlarını inceleme; öğretim programlarını farklı düzeylerde işitme yetersizliği olan öğrencilere uyarlama; ünitelendirilmiş yıllık plan; öğretim programlarında kullanılan özel öğretim yöntemleri: doğal işitsel-sözel yöntem, anlatım yöntemi, soru-cevap tekniği, tartışma yöntemi, problem çözme yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, gezi yöntemi, gözlem yöntemi, laboratuvar yöntemi, drama yöntemi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlköğretim programının amaçlarını tartışır.
2İlköğretim programının ders içeriklerini tartışır.
3İlköğretim programının öğretim yöntemlerini tartışır.
4İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere göre uyarlar.
5İlköğretimin farklı sınıflarında bulunan işitme engelli öğrencilerin dil ve bilgi düzeylerine göre birebir ve grup dil dersi planlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2022-2023 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2021-2022 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2020-2021 Güz1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5003 İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT ofirat@pau.edu.tr EGT A0233-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları kullanmalarını sağlamak ve öğretim hizmetlerinin kalitesi ile öğretim yöntem ve teknikleri arasında bağlantı kurmak, öğrencilere öğretim programına uygun öğretme-öğrenme süreçlerini, içerik düzenleme, uygulama yeteneklerini ve uygulama fırsatlarını sağlamaktır.
İçerik Temel kavramlar: ilköğretimin amaçları, ilköğretim ilkeleri, ilköğretim programın uygulanması ile ilgili genel esaslar; ilköğretim öğretim programlarını inceleme; öğretim programlarını farklı düzeylerde işitme yetersizliği olan öğrencilere uyarlama; ünitelendirilmiş yıllık plan; öğretim programlarında kullanılan özel öğretim yöntemleri: doğal işitsel-sözel yöntem, anlatım yöntemi, soru-cevap tekniği, tartışma yöntemi, problem çözme yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, gezi yöntemi, gözlem yöntemi, laboratuvar yöntemi, drama yöntemi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar, Ders içeriği
2 İşitme Yetersizliği olanların özellikleri
3 Doğal-İşitsel Sözel Yöntem
4 Anlatım Yöntemi
5 Soru Cevap Tekniği
6 Tartışma Yöntemi
7 Problem Çözme Yöntemi
8 Gösterip Yaptırma Yöntemi
9 İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemi
10 Gezi Yöntemi
11 Laboratuvar Yöntemi
12 Drama Yöntemi
13 İşitme Yetersizliği olan bireylere uygun bireyselleştirilmiş yöntem
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları