Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5001YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders Yanlışsız Öğretim Yöntemleriyle ilgili temel bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Yanlışsız Öğretimin Temel Felsefesi; Tepki İpucu Yöntemleri: Eşzamanlı İpucuyla Öğretim, Sabit Beklemeli Süreli Öğretim, Aşamalı Yardımla Öğretim, Artan Bekleme Süreli Öğretim, İpucunun Giderek Artırılması ile Öğretim, İpucunun Giderek Azaltılması ile Öğretim, Uyaran Uyarlamaları: Uyarana Şekil Verme ile Öğretim, Uyaran Silikleştirme Yoluyla Öğretim; Yanlışsız Öğretim Yöntemleri ile Öğretimi Planlama, Veri Toplama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenmenin aşamalarını açıklar.
2Etkili öğretim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3Yanlışsız Öğretimle ilgili temel kavramları tanımlar.
4Tepki ipuçlarının kullanıldığı öğretim yöntemlerini açıklar.
5Uyaran ipuçlarının kullanıldığı öğretim yöntemlerini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ÇİĞDEM TIKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5001 YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM TIKIROĞLU ccuruk@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders Yanlışsız Öğretim Yöntemleriyle ilgili temel bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
İçerik Yanlışsız Öğretimin Temel Felsefesi; Tepki İpucu Yöntemleri: Eşzamanlı İpucuyla Öğretim, Sabit Beklemeli Süreli Öğretim, Aşamalı Yardımla Öğretim, Artan Bekleme Süreli Öğretim, İpucunun Giderek Artırılması ile Öğretim, İpucunun Giderek Azaltılması ile Öğretim, Uyaran Uyarlamaları: Uyarana Şekil Verme ile Öğretim, Uyaran Silikleştirme Yoluyla Öğretim; Yanlışsız Öğretim Yöntemleri ile Öğretimi Planlama, Veri Toplama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve Giriş
2 Etkili öğretim, öğrenmenin aşamaları
3 Yanlışsız öğretimle ilgili temel kavramlar
4 Tepki İpucu Yöntemleri: Eşzamanlı İpucuyla Öğretim
5 Sabit Beklemeli Süreli Öğretim
6 Aşamalı Yardımla Öğretim
7 Arasınav
8 Artan Bekleme Süreli Öğretim
9 İpucunun Giderek Artırılması ile Öğretim
10 İpucunun Giderek Azaltılması ile Öğretim
11 Uyaran Uyarlamaları: Uyarana Şekil Verme ile Öğretim
12 Uyaran Silikleştirme Yoluyla Öğretim
13 Yanlışsız Öğretim Yöntemleri ile Öğretimi Planlama, Veri Toplama
14 Dönem Sonu Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tekin-İftar ve Kırcaali-İftar (2006). Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları