Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5016ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Zihin yetersizliği olan öğrencileri okul sonrası yaşama hazırlamak için uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.
Ders İçeriği Toplumsal yaşama geçiş; yetişkin zihin yetersizliği olan bireyler ve aileleri; yetişkinlere hizmet sunan sivil toplum örgütleri; mesleki becerilerin gelişimi; temel iş becerilerinin kazandırılması; istihdam edilebilirlik becerileri; aileden ayrılma; serbest zaman etkinlikleri; bağımsız yaşama geçişin planlanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci popülasyonu ve geçiş gereksinimleri hakkında bilgi verir.
2Başarılı geçiş uygulaması için acenteleri ve sistemi koordine etme hakkında bilgi verir.
3Bölgesel sistemde geçişi uygulama hakkında bilgi verir.
4Geçiş örüntüleri hakkında bilgi verir.
5Geçişte en iyi uygulamalar hakkında bilgi verir.
6Geçişi değerlendirme hakkında bilgi verir.
7Okul sonrası geçişi planlama hakkında bilgi verir.
8Günlük yaşam becerileri hakkında bilgi verir.
9Kişisel sosyal beceriler hakkında bilgi verir.
10İş öncesi - mesleki programlama hakkında bilgi verir.
11İşe yerleştirme, iş eğitimi ve denetleme hakkında bilgi verir.
12Geçiş eğitimi için öğretimsel stratejiler hakkında bilgi verir.
13Yaşam merkezli kariyer eğitimi hakkında bilgi verir.
14İlgili araştırmalar hakkında bilgi verir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
ÖK 011              
ÖK 012              
ÖK 013              
ÖK 014              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2022-2023 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2021-2022 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5016 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT ofirat@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Zihin yetersizliği olan öğrencileri okul sonrası yaşama hazırlamak için uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.
İçerik Toplumsal yaşama geçiş; yetişkin zihin yetersizliği olan bireyler ve aileleri; yetişkinlere hizmet sunan sivil toplum örgütleri; mesleki becerilerin gelişimi; temel iş becerilerinin kazandırılması; istihdam edilebilirlik becerileri; aileden ayrılma; serbest zaman etkinlikleri; bağımsız yaşama geçişin planlanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tipik gelişen bireyler açısından yetişkinlikle ilgili temel kavramlar
2 Tipik gelişen bireyler açısından yetişkinlikle ilgili temel kavramlar
3 Zihinsel yetersizliği olan bireyler açısından yetişkinlik dönemi
4 Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından zihinsel yetersizliği olan bireylerin yaşadıkları güçlükler ve destek gereksinimleri
5 Bağımsız yaşam becerileri
6 Zihinsel yetersizliği olan bireyleri yetişkinliğe ve bağımsız yaşama hazırlamada geçiş kavramı ve geçiş planlamalarının önemi
7 Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından zihinsel yetersizliği olan bireylerin yaşadıkları güçlükleri çözmek için yapılması gerekenler
8 Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından zihinsel yetersizliği olan bireylerin yaşadıkları güçlükleri çözmek için yapılması gerekenler
9 Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından zihinsel yetersizliği olan bireylerin yaşadıkları güçlükleri çözmek için yapılması gerekenler
10 Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından zihinsel yetersizliği olan bireylerin yaşadıkları güçlükleri çözmek için yapılması gerekenler
11 Zihinsel yetersizliği olan bireylerin yaşam boyu öğrenme
12 Zihinsel yetersizliği olan bireylerin yaşam boyu öğrenme
13 Yaşam alternatifleri
14 Yaşam alternatifleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Cavkaytar, A. ve Artar, T. M. (2019). (Eds.). Zihin yetersizliği olan bireyler için iş ve meslek eğitimi. Ankara: Eğiten KitapTürkçe
Cavkaytar, A. ve Kaya, A. (2019). (Eds.). Zihin yetersizliği olan yetişkinler. Ankara: Eğiten Kitap. Türkçe
Ergenekon, Y. (2015). Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için geçiş süreci ve hizmetleri planlama. İçinde A. Cavkaytar (Ed.), Otizm spektrum bozukluğu (s. 265-301). Ankara: T.C. Aile ve ...Türkçe
Ergenekon, Y. (2018). Özel gereksinimli bireylerin toplumsal yaşama katılımı ve ilgili yasal düzenlemeler. İçinde E. Tekin-İftar (Ed.). Özel gereksinimli bireyler ve bakım hizmetleri (s. 156-191). 4. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.Türkçe
Kaya, A. (2017). Bakım ve koruma altında bulunan zihin yetersizliği olan bireylere yönelik günlük yaşam eğitimi programı geliştirilmesi (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez Numarası: 494207)Türkçe
Orum Çattık, E. (2020). Otizm spektrum bozukluğu olan genç yetişkinlerin bağımsızlığa hazırlanmalarında öz-belirleme öğrenme modelinin etkileri. (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.Türkçe
Yıldız, G. (2020). Zihin yetersizliği olan genç yetişkinleri istihdama hazırlamada bağımsız yaşam eğitimi programının etkililiği (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez Numarası: 647187)Türkçe
Artar, T. M. (2018). Çalışma arkadaşlarının zihin yetersizliği olan bireylerin çalışma yaşamına ilişkin görüş ve önerileri. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.Türkçe
Artar, T. M. ve Ergenekon, Y. (2020). Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: Serbest zaman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 171-192. Türkçe
Artar, T. M. ve Ergenekon, Y. (2020). Yetişkinliğe geçişte ilk adım: Gelişimsel yetersizliği olan bireyler ve kariyer eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi (Kastamonu Education Journal), 28(5), 1902-1914.Türkçe
Dalgın Eyiip, Ö., Ergenekon, Y. ve Çolak, A. (2018). OSB olan bir gence sahip annenin serbest zaman etkinliklerini içeren etkinlik çizelgesini hazırlaması ve öğretimini sunması. International Online Journal of Educational Sciences, 10(2), 207-220. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları