Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5004ÖZEL YETENEKLİLERDE SOSYAL, DUYGUSAL VE AKADEMİK REHBERLİK2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, özel yetenekli bireylerin özellikleri, sosyal, duygusal ve kişilik gelişimleri, özel yetenekli bireylerin sosyal, duygusal ve eğitimsel gereksinimleri, bu bireyler için akademik ve kariyer danışmanlığı konularında bilgi kazandırmak.
Ders İçeriği Özel yetenekli bireylerin özellikleri; özel yetenekli bireylerin ihtiyaçları; özel yetenekli bireylerin sosyal ve duygusal ihtiyaçları, özel yetenekli bireylerin eğitsel ihtiyaçları; üstün zekâ etiketi: etiketin olumlu yansımaları, etiketin olumsuz yansımaları; üstün yeteneklilerde sosyal gelişim: akran ilişkileri, aile içi ilişkiler, öğretmen ilişkileri, yalnızlık, sosyal kabul; üstün yeteneklilerde duygusal gelişim: eş zamanlı olmayan gelişim, kaygı, depresyon, intihar eğilimi; üstün yeteneklilerde kişilik gelişimi: benlik algısı, özgüven; özel gruplara danışmanlık: öğrenme güçlüğü, hiperaktivite, dikkat eksikliği; akademik danışmanlık: düşük başarı, çoklu potansiyellik, motivasyon, mükemmeliyetçilik; kariyer danışmanlığı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel yetenekli çocukların özelliklerini betimler.
2Üstün zeka/yetenek etiketinin olumlu ve olumsuz yansımalarını sıralar.
3Üstün yetenekli çocuklarda eş zamanlı olmayan gelişimi açıklar.
5Üstün yetenekli çocuklarda düşük başarı, çoklu potansiyellik ve mükemmelliyetciliği tanımlar.
4Özel yetenekli bireylerde sosyal-duygusal gelişimi açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ATİ MERÇ
Detay 2022-2023 Bahar1ATİ MERÇ
Detay 2021-2022 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5004 ÖZEL YETENEKLİLERDE SOSYAL, DUYGUSAL VE AKADEMİK REHBERLİK 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ATİ MERÇ atim@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere, özel yetenekli bireylerin özellikleri, sosyal, duygusal ve kişilik gelişimleri, özel yetenekli bireylerin sosyal, duygusal ve eğitimsel gereksinimleri, bu bireyler için akademik ve kariyer danışmanlığı konularında bilgi kazandırmak.
İçerik Özel yetenekli bireylerin özellikleri; özel yetenekli bireylerin ihtiyaçları; özel yetenekli bireylerin sosyal ve duygusal ihtiyaçları, özel yetenekli bireylerin eğitsel ihtiyaçları; üstün zekâ etiketi: etiketin olumlu yansımaları, etiketin olumsuz yansımaları; üstün yeteneklilerde sosyal gelişim: akran ilişkileri, aile içi ilişkiler, öğretmen ilişkileri, yalnızlık, sosyal kabul; üstün yeteneklilerde duygusal gelişim: eş zamanlı olmayan gelişim, kaygı, depresyon, intihar eğilimi; üstün yeteneklilerde kişilik gelişimi: benlik algısı, özgüven; özel gruplara danışmanlık: öğrenme güçlüğü, hiperaktivite, dikkat eksikliği; akademik danışmanlık: düşük başarı, çoklu potansiyellik, motivasyon, mükemmeliyetçilik; kariyer danışmanlığı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Yeteneklilerde Psikolojik İyi Oluş Hali
2 Özel yetenekli Öğrencilerde Akademik Benlik Algısı
3 Özel yetenekli Çocuk ve Ergenlerde Yalnızlık
4 Akran Zorbalığına Maruz Kalan Özel Yetenekli Öğrenciler
5 Özel Yetenekli Öğrencilerde Etiketlenme Olgusu
6 Beklenmedik Düşük Başarı ve Okul Terki Gösteren Özel yetenekli Öğrenciler
7 Ara Sınav
8 Özel Yetenekli Öğrencilerin Okulda Sosyal Uyum Davranışları
9 Özel Yetenekli Kişilerde Mükemmeliyetçilik Olgusu
10 Özel Yetenekli Öğrencilerde Öğrenme Güçlüğü
11 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Özel yetenekliler
12 Özel Yetenekli Çocuklarda Asenkron Gelişim
13 Özel Yetenekli Öğrencilerde Motivasyon ve Çalışma Disiplini
14 Özel Yetenekli Öğrencilerde Çoklu Potansiyel ve Kariyer Planlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özel Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Duygusal ve Akademik Gelişimi, Sak, U., PegemASlovenščina
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları