Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5008ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İÇİN ÖĞRENME STRATEJİLERİ2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle stratejileri kullanma öğretimi sunma bilgi ve becerisi kazandırmak.
Ders İçeriği Özel öğrenme güçlüğü ve öğrenme problemleri, öğrenme ve öğrenmeyi destekleyici stratejiler, öğrenme stratejilerinin öğretimi, motivasyonu artırıcı stratejiler, dikkati artırıcı stratejiler, hatırlamayı geliştirici stratejiler, zaman yönetimi stratejileri, bilgiyi düzenleme stratejileri, sınav/ test stratejileri, dinleme ve not tutma stratejileri, kendini düzenleme stratejileri, örnek uygulamalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilgi işlemleme modelini açıklar.
2Dikkati toplamayı ve sürdürmeyi sağlayan stratejileri açıklar.
3Hafızayı güçlendirmeyi sağlayan stratejileri açıklar.
5Ön bilgi ve deneyimi ortaya çıkaran stratejileri açıklar.
6Hatırlamayı kolaylaştıran stratejileri açıklar.
7Doğruluğu ve akılcığı artırmada kullanılan stratejilerini açıklar.
8Stratejileri kullanarak öğretimsel planlar yapar.
9Sınıf ortamını gözleyerek öğretmenlerin kullandıkları stratejileri belirler.
10Kendini düzenleme stratejilerinin öğretim aşamalarını açıklar.
11Kendini düzenleme tekniklerine göre öğretimsel süreçler yazar.
12Kendini düzenleme stratejilerinin kullanıldığı yazılı ifade stratejilerinin öğretim aşamalarını sıralar.
13Kendini düzenleme stratejilerinin kullanıldığı okuduğunu anlama stratejilerinin öğretim aşamalarını sıralar.
14Bilişsel strateji öğretiminin özelliklerini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
ÖK 011              
ÖK 012              
ÖK 013              
ÖK 014              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2022-2023 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5008 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İÇİN ÖĞRENME STRATEJİLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle stratejileri kullanma öğretimi sunma bilgi ve becerisi kazandırmak.
İçerik Özel öğrenme güçlüğü ve öğrenme problemleri, öğrenme ve öğrenmeyi destekleyici stratejiler, öğrenme stratejilerinin öğretimi, motivasyonu artırıcı stratejiler, dikkati artırıcı stratejiler, hatırlamayı geliştirici stratejiler, zaman yönetimi stratejileri, bilgiyi düzenleme stratejileri, sınav/ test stratejileri, dinleme ve not tutma stratejileri, kendini düzenleme stratejileri, örnek uygulamalar.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları