Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5006ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE ÖĞRETİM UYARLAMALARI2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarına zihin yetersizliği olan bireylere yönelik öğretimsel uyarlamalarla ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri; bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar; özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireysel- leştirme ve uyarlama örnekleri; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretimde bireyselleştirme ve öğretimsel uyarlamalarla ilgili temel kavramları açıklar.
2Erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik kavramlarını tanımlar.
3Öğretim öncesi, öğretim anındaki ve öğretim sonrası uyarlamaları örneklendirir.
4Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik uyarlama örneği geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2022-2023 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2021-2022 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2020-2021 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5006 ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE ÖĞRETİM UYARLAMALARI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT ofirat@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders öğretmen adaylarına zihin yetersizliği olan bireylere yönelik öğretimsel uyarlamalarla ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri; bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar; özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireysel- leştirme ve uyarlama örnekleri; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri
2 Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi
3 Eğitim yapılarına ulaşılabilirlik
4 Sınıfın düzenlenmesi, öğretim materyallerinin seçimi
5 Öğrenci gruplarının oluşturulması (Bireysel öğretim, Küçük grup öğretim düzenlemesi)
6 Öğrenci gruplarının oluşturulması (Bireysel öğretim, Küçük grup öğretim düzenlemesi)
7 Gözleyerek öğrenme süreci
8 Öğretim ortamlarında/yöntemlerinde uyarlama
9 Kaynaştırma uygulamalarında sınıf yönetimi
10 Öncül-temelli uygulamalar
11 Öğrenci gereksinimlerini değerlendirme ve amaç belirleme
12 Kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri
13 Özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri
14 Sosyal geçerlik ve önemi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (Ed.). (2013). Okul öncesinde kaynaştırma: Ne, ne zaman, nerede, neden, nasıl, kim? Ankara: Kök Yayıncılık. Türkçe
Batu, S., Çolak, A. ve Odluyurt, S. (2012). Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması. Ankara: Vize Yayıncılık.Türkçe
Batu, S. (Ed.) (2019). Kaynaştırma ortamlarında uygulamalar. Ankara: Vize Akademik.Türkçe
Sucuoğlu, B. ve Kargın, T. (2006). İlköğretimde kaynaştırma uygulamaları: Yaklaşımlar, yöntemler, teknikler. İstanbul: Morpa.Türkçe
Odluyurt, S. (Ed.). (2015). Kaynaştırma eğitiminde uygulamaları davranış analizi. Ankara: Eğiten Kitap.Türkçe
Aldemir-Fırat, Ö. (2020). Gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda verimliliği sağlama: Küçük grup öğretim düzenlemesi ve gözleyerek öğrenme. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 729-762. doi: 10.18039/ajesi.682143Türkçe
Aldemir Fırat, Ö., & Odluyurt, S. (2017). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda öncül-temelli uygulamalar: Alanyazın incelemesi. Kesit Akademi Dergisi, 3(11), 32-47. doi: http://dx.doi.org/10.18020/kesit.1288Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları