Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 4001ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI1 + 27. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylerin öğretiminde kullanılmak üzere materyal tasarlamalarını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere yönelik olarak araç-gereç ve materyal tasarlama, örnek uygulamalar planlama, kavram öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama, değerlendirmeye dayalı olarak bir kavram seçme, kavram analizi yapma, kavram öğretim materyali hazırlama), sosyal beceri öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama ve uygulama, değerlendirmeye dayalı olarak bir sosyal beceri seçme, öğreteceği beceriye yönelik araçlar hazırlama).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretim teknolojilerini kullarak özel gereksinimli bireylere beceri öğretimine yönelik materyaller tasarlar.
2Öğretim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli bireylere kavram öğretimine yönelik materyaller tasarlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler12020
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11414
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2022-2023 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2021-2022 Güz1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 4001 ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr EGT A0233-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylerin öğretiminde kullanılmak üzere materyal tasarlamalarını amaçlamaktadır.
İçerik Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere yönelik olarak araç-gereç ve materyal tasarlama, örnek uygulamalar planlama, kavram öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama, değerlendirmeye dayalı olarak bir kavram seçme, kavram analizi yapma, kavram öğretim materyali hazırlama), sosyal beceri öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama ve uygulama, değerlendirmeye dayalı olarak bir sosyal beceri seçme, öğreteceği beceriye yönelik araçlar hazırlama).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel eğitimde materyallerin öneminin anlatılması.
2 Hazırlanılacak materyallerin anlatılması ve sorumlulukların verilmesi.
3 Materyal hazırlama süreci
4 Materyal hazırlama süreci
5 Materyal hazırlama süreci
6 Hazırlanan materyallerin öğretmenlik uygulamalarında kullanılması
7 Kavram öğretimi için hazırlanan materyallerin öğretmenlik uygulamalarında kullanılması
8 Kavram öğretimi için hazırlanan materyallerin kullanılması
9 Hazırlanan materyallerin değerlendirilmesi (Ara sınav)
10 Dijital materyal hazırlama süreci- Sorumulukların verilmesi
11 Dijital materyal hazırlama süreci
12 Dijital materyal hazırlama süreci
13 Hazırlanan dijital materyallere dönüt verilmesi
14 Düjital materyallerin değerlendirilmesi- Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Şeker, E. ve Sarı, O.T. (2019). Özel Eğtiimde Materyal Tasarımı, Eğiten Kitap: AnkaraTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları