Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 3008ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ2 + 06. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, aileyle ilgili temel kavramlar, yetersizliği olan çocuğun aile üzerindeki etkileri, ailelerin uyum süreci, ailelerin gereksinimleri ve karşılanma yolları, aile eğitiminin temel amaçları, ilke ve yöntemleri, davranışsal yaklaşıma dayalı aile eğitim programları planlayabilme ve uygulama konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Ders İçeriği Aile kavramı; aile sistem kuramları; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evreleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitimine aile katılımının önemi, kuramsal ve yasal dayanakları, yasalarda ailelere getirilen hak ve sorumluluklar; ailelerin özel eğitim ihtiyacı olan öğrencinin eğitim sürecine katılımı; öğrencinin değerlendirilmesi; Bireyselleştirilmiş Aile Eğitim Planı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) ve geçiş planlarına ailenin katılımı; ailelere öğretme becerileri kazandırma; kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Aile ile ilgili temel kavramları ve aile sistemleri yaklaşımını açıklar.
2Ailenin yetersizliğe uyum sürecini, bu süreçteki gereksinimlerini ve ailelere yönelik psikolojik destek hizmetlerini açıklar.
3Özel eğitimde aile katılımının önemini, kuramsal ve yasal dayanaklarını açıklar.
4Okul-aile arasında etkili iletişim ve işbirliğinin önemini; nasıl oluşturulacağını ve bunun önündeki engelleri açıklar.
5Aile eğitiminin temel amaçlarını, ilke ve yöntemlerini açıklar.
6Özel gereksinimli çocuklarda davranış değiştirme ve beceri öğretimine yönelik aile eğitimi programlarını tartışır.
7Türkiye'de aile eğitimi konusunda yapılan çalışmaları değerlendirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1GİZEM ERGİN
Detay 2022-2023 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2021-2022 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 3008 ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. GİZEM ERGİN gizemergin@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere, aileyle ilgili temel kavramlar, yetersizliği olan çocuğun aile üzerindeki etkileri, ailelerin uyum süreci, ailelerin gereksinimleri ve karşılanma yolları, aile eğitiminin temel amaçları, ilke ve yöntemleri, davranışsal yaklaşıma dayalı aile eğitim programları planlayabilme ve uygulama konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik Aile kavramı; aile sistem kuramları; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evreleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitimine aile katılımının önemi, kuramsal ve yasal dayanakları, yasalarda ailelere getirilen hak ve sorumluluklar; ailelerin özel eğitim ihtiyacı olan öğrencinin eğitim sürecine katılımı; öğrencinin değerlendirilmesi; Bireyselleştirilmiş Aile Eğitim Planı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) ve geçiş planlarına ailenin katılımı; ailelere öğretme becerileri kazandırma; kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş
2 Toplum ve Aile
3 Özel Gereksinimli Çocuk ve Aile
4 Ailelere Sunulan Destekler ve Hizmetler: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri, Sosyal Destekler, Aile Eğitimi Hizmetleri
5 Özel Gereksinimli Bireylerin Kardeşleri
6 Aileye İlişkin Bilgilerin Toplanması ve Değerlendirme, Aile Katılımı
7 Ara Sınav
8 Aile Eğitimi Programları
9 Grupla Aile Eğitimi Uygulamaları
10 Bireysel Aile Eğitimi Uygulamaları, Uzaktan Eğitim Uygulamaları
11 Okul, Aile ve Öğretmen İşbirliği, Ailelerle İletişim ve Etik
12 Aile Eğitimi Uygulama Modelleri
13 Örnek Aile Eğitimi Programları
14 Dönem Sonu Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Cavkaytar, A.(Ed.). Özel Eğitimde Aile Eğitimi. Ankara: Vize Yayıncılık.Türkçe
Odluyurt, S. (2019). Aile Katılımı ve İşbirliği. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları