Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 3006ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK2 + 06. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders özel eğitim öğretmen adaylarına özel gereksinimli bireylere oyun ve müzik öğretimiyle ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Temel kavramlar, oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri; bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/ etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları, oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları, müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/ etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları, müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Oyun ve müzikle ilgili temel kavramları açıklar.
2Tipik gelişen çocuklar ile özel gereksinimli çocukların oyun ve müzik gelişimini karşılaştırır.
3Özel gereksinimli bireylerde oyun ve müzikle öğretim sürecini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2022-2023 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2021-2022 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1ÇİĞDEM TIKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 3006 ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM TIKIROĞLU ccuruk@pau.edu.tr EGT A0232-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders özel eğitim öğretmen adaylarına özel gereksinimli bireylere oyun ve müzik öğretimiyle ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Temel kavramlar, oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri; bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/ etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları, oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları, müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/ etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları, müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse giriş
2 Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları
3 Çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi, Özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri
4 Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması
5 Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi ve oyuncak kullanımı, Özel gereksinimli çocukların oyun seviyesinin belirlenmesi
6 Oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar, Oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları
7 Ara Sınav
8 Oyun öğretiminde kullanılan kanıt temelli uygulamalar
9 Oyun öğretiminde kullanılan kanıt temelli uygulamalar
10 Oyun öğretiminde kullanılan kanıt temelli uygulamalar
11 Müziğin tanımı ve önemi; gelişimi ve özellikleri, Özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim, Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri, Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması
12 Müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar
13 Müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aydın, A. (Ed.). (2019). Özel Eğitimde Oyun ve Müzik. Ankara: Pegem Akademi. Türkçe
Sevinç, M. (2004). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. İstanbul: Morpa. Türkçe
Baykoç-Dönmez, N. (2000). Oyun Kitabı. İstanbul: Esin Yayınevi. Türkçe
Wolfberg, P.J. Peer Play and The Autism Spectrum. Shawnee Mission, Kansas: AAPC Publishing.Türkçe
Russ, S.W. & Niec, L.N. (Ed.) (2011). Play in Clinical Practice: Evidence-Based Approaches. New York: Guilford Press. Türkçe
Özen, A. & Tavlar, Ö. (2007). Oyun Temelli Etkinlikler. Ankara: Kök Yayıncılık.Türkçe
Aydın, A. (2010). Her Çocuk Oynar. Ankara: Eğiten Kitap.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları