Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 3004ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ2 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Özel gereksinimli öğrencilere Türkçe dersine ilişkin öğretim sunma, bilgi ve beceri kazandırmak.
Ders İçeriği Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler, sözcük dağarcığını geliştirme, dil bilgisi öğretimi, yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama, okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı, metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması, bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi, eleştirel okuma, yaratıcı yazma, okuma metni analiz yöntemleri, dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar, özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/ stratejiler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkçe dersinin içeriğini, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimler.
2Türkçe dersiyle ilgili eğitim ortamını oluşturabilmek için gerekli olan öğrenme kuramlarını ve öğrenme aşamalarını betimler.
3Türkçe dersinin içeriğini, öğrenme aşamalarını dikkate alarak öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturur.
4Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri betimleyerek ders işlenişinde bu yöntem ve teknikleri kullanır.
5Türkçe ders planı oluşturmak için gerekli olan ortam, araç ve gereçlerin nasıl olması gerektiğini betimler.
6Türkçe dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini açıklar.
7Türkçe dersi günlük ders planını geliştirir ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ATİ MERÇ
Detay 2022-2023 Bahar1ATİ MERÇ
Detay 2021-2022 Bahar1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1TAMER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 3004 ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ATİ MERÇ atim@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Özel gereksinimli öğrencilere Türkçe dersine ilişkin öğretim sunma, bilgi ve beceri kazandırmak.
İçerik Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler, sözcük dağarcığını geliştirme, dil bilgisi öğretimi, yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama, okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı, metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması, bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi, eleştirel okuma, yaratıcı yazma, okuma metni analiz yöntemleri, dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar, özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/ stratejiler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türkçe Öğretimi ve Özel Eğitim
2 Dinleme Becerisi Eğitimi
3 Konuşma Becerisi Eğitimi
4 Okuma Becerisi Eğitimi
5 Yazma Becerisi Eğitimi
6 Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerisi
7 Ara Sınav
8 Dil Bilgisi Öğretimi
9 Ders Planlaması
10 Zihin Yetersizliği olan öğrencilere yönelik Türkçe Öğretimi
11 Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere yönelik Türkçe Öğretimi
12 Özel Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik Türkçe Öğretimi
13 Özel Yetenekli öğrencilere yönelik Türkçe Öğretimi
14 Görme İşitme Yetersizliği olan öğrencilere yönelik Türkçe Öğretimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi, M.A. Melekoğlu-H. Aanılan, Eğiten KitapTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları