Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 3002ÖZEL EĞİTİMDE SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ3 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarına özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin kazandırılmasıyla ilgili temel bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Temel kavramlar, temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı, temel beceriler, sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar; sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma; pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: günlük yaşam-özbakım becerileri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme; toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama; öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma; kazandırılan becerilerin sürekliliğini ve genellenmesini sağlama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sosyal uyum becerilerine ilişkin temel kavramları açıklar.
2Sosyal uyum becerilerinin önemi, kapsamı ve gelişimini açıklar.
3Sosyal uyum becerilerinin planlanma, uygulanma ve değerlendirilme sürecini açıklar.
4Toplumsal uyum becerilerinin öğretimine yönelik örnek bir plan geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2022-2023 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2021-2022 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT
Detay 2020-2021 Bahar1ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 3002 ÖZEL EĞİTİMDE SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL ALDEMİR FIRAT ofirat@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders öğretmen adaylarına özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin kazandırılmasıyla ilgili temel bilgilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
İçerik Temel kavramlar, temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı, temel beceriler, sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar; sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma; pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: günlük yaşam-özbakım becerileri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme; toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama; öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma; kazandırılan becerilerin sürekliliğini ve genellenmesini sağlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özbakım ve günlük yaşam becerileri (Tanım, Sınıflandırma, Önem)
2 Özbakım ve günlük yaşam becerileri (Tanım, Sınıflandırma, Önem)
3 Özbakım ve günlük yaşam becerilerinin değerlendirilmesi
4 Özbakım ve günlük yaşam becerilerinin öğretimi
5 Sosyal uyum becerileri (Tanım, Önem, Gelişimine Etki Eden Faktörler)
6 Sosyal uyum becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesi
7 İşlevsel akademik becerilerin öğretimi ve değerlendirilmesi
8 İş ve meslek becerilerinin öğretimi
9 Tuvalet becerilerinin öğretimi
10 Beceri öğretiminde kullanılan yöntemler
11 Sosyal becerilerinin öğretimi
12 Sosyal becerilerin değerlendirilmesi
13 Sosyal becerilerin öğretiminde kullanılan yöntemler
14 Kalıcılık ve genellemeyi sağlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Vuran, S. (Ed.) (2017). Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi, sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için, öğretmen adayları ve öğretmenler için . Ankara: Vize Yayıncılık.Türkçe
Varol, N. (2011). Beceri öğretimi ve öz bakım becerilerinin kazandırılması. Ankara: KÖK Yayıncılık.Türkçe
Sazak, E. (Ed.). (2018). Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
Öncül, N. ve Çiftçi Tekinarslan, İ. (Ed.) (2019). Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 1. Ankara: Vize Akademik.Türkçe
Çiftçi Tekinarslan, İ. ve Öncül, N. (Ed.). (2019).Özel Eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2. Ankara: Vize Akademik.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları